Vatandaşlar, patikalarımızı geri istiyoruz | Bombay’dan Haberler

betül

Member
Bombay: Nisan 2018’de Bombay Yüksek Mahkemesi, vatandaşların iyi yollar ve patikalar için temel bir hakka sahip olduğuna karar verdi. HC’nin birden fazla kararına ve emrine rağmen, vatandaşların Mumbaikarlara sorunsuz bir yürüyüş deneyimi sağlaması imkansız görünüyor.


Freya Mistry, Bhagwan Parshwanath Chowk ile Nana Chowk Circle arasındaki 400 metrelik alanın tamamı boyunca kaldırım taşlarının ve kiremitlerin ya parçalanmış ya da dağılmış olduğunu söylüyor. Çamur ve kum yamaları aralıklarla uzanır. Geriye kalanlar sebze ve meyve satıcıları tarafından talep edildi. (Bhushan Koyande/HT PHOTO)

Daha iyi kaldırımlar için sürekli olarak Brihanmumbai Municipal Corporation’a (BMC) başvuran vatandaşlar, haklı olarak kendilerine ait olanı geri almak için HC’ye başvurmak zorunda kaldılar. Örneğin, Kasım 2022’de HC, Vatandaş Otoritesinin eylemsizliğinin ardından dört Mahim vatandaşının PIL başvurusunda bulunmasının ardından Vatandaş Otoritesine kaldırımlardaki izinsiz girişleri kaldırmasını emretti. HC, 14 Kasım 2022 tarihli emrinde, Senapati Bapat Marg ve Mahim’deki yaya yollarındaki tecavüzlerin ve kaçak garajların maddede belirtilen süre içinde kaldırılmaması halinde, eylemsizlikten etkilenen sivil memurun sorumlu tutulacağını belirtti. .

Daha yakın bir tarihte, 6 Şubat 2023’te HC, patikaların yaşlılar ve engelliler de dahil olmak üzere yayalar için tasarlandığını yineledi ve BMC’yi lisanssız sokak satıcılarının müdahalesini kaldırarak yürünebilir yollar sağlamaya çağırdı. Mahkeme ayrıca vatandaşlıktan belirli sorunları tanımlayan ve sorunu çözmek için önerecekleri çözümleri belirten bir beyanname doldurmasını istedi.

Birden fazla karara rağmen vatandaşların patikalarla ilgili endişeleri devam ediyor. Pazartesi günü kuşatma altındaki Mumbaikarlarla birlikte yürüdükten sonra, ertesi gün HT, onların strateji geliştirdiklerini ve yerlerini defalarca talep etmediklerini görmek için şehrin farklı yerlerinde birkaç kişiye katıldı.

Bu, Yollar, Köprüler ve Ulaşım Departmanından sorumlu Ek Komiser (Projeler) P Velrasu’nun dikkatine sunulduğunda, şifreli bir “Yorum Yok” kısa mesajıyla yanıt verdi. Aynı şekilde, BMC Komiseri ve Yöneticisi Iqbal Chahal da yorum yapmaktan kaçındı.

20 Mart’ta, popüler Twitter adı @RoadsOfMumbai, sosyal medya kullanıcılarından dört seçenek arasından seçim yapmalarını isteyen bir anket düzenledi: erişilebilir patikalar, selfie noktaları, ışıklı bordürler ve yol kenarı bölme yenileme. 581 kullanıcının %77,1’i engelsiz yürüyüş yollarına oy verdi.

BMC tarafından 2022’nin başlarında yayınlanan ve artık rafa kaldırılmış olan Mumbai İklim Eylem Planına (MCAP) göre, Mumbai nüfusunun %46’sı yürümeyi tercih ediyor – büyük bir kısmını kadınlar, çocuklar ve yaşlılar oluşturuyor. MCAP ayrıca Mumbai’deki yolların yalnızca %22’sinin geçilebilir olduğunu söyledi.

Yaya altyapısında iyileştirmeler yapılması gerektiğini vurgulayan kendi raporlarına rağmen, vatandaşlığın odak noktası, yerinde özel bir yaya önceliği oluşturulmadan, Mumbai güzelleştirme projesinin bir parçası olarak Mumbai’yi “aydınlatmaya” ve bölmeleri değiştirmeye kaymış görünüyor. politika uygulanmaktadır.

Dhairya Shah, 32, iş adamı

Rota:
Malad East: Pasaport ofisinden tren istasyonuna

Benim deneyimim: Her gün işe bu yoldan gidiyorum. Beni sokaklarda yürümeye zorlayan çeşitli engeller var. Burası yoğun bir istasyon alanı olduğu için, trafikten ustaca kaçmak gibi ek bir zorluğum var. Vatandaşlar harekete geçmeli ve izinsiz girenlerin yürüyüş yolunu temizlemelidir. Burada dükkan kuran herkesten eşyalarını toplaması istenmeli.

İşaretli tehlikeler: Yerel esnaf, bu yolda bir yaya geçidi olan Sati Marg’ı gasp etti; Bu da yetmezmiş gibi, araç sahipleri de kalan alanı otopark olarak kullanmışlar. Ayrıca cadde, patika için ayrılan alana da taşındı.

HT gözlemi: Bu yol, Batı Ekspres Karayolu üzerindeki Dindoshi metro istasyonunu Malad tren istasyonuna bağlar. İki uç arasında ticaret ofisleri, restoranların yanı sıra pasaport ofisi gibi önemli bir devlet tesisi, normal bir bakkal ve diğer dükkanlar var.

Bu güzergah boyunca birçok noktada, bu yapılar yasa dışı bir şekilde yaya yoluna uzanmış, insanlara yürüme alanı bırakmamış ve araç tıkanıklığına neden olmuştur.

Kasber Augustine, 55, sosyal aktivist ve Kasber Dans Akademisi yöneticisi

Rota:
Thane: Karşıdaki Alok Hotel’den Gaondevi Tapınağı’na

Benim deneyimim: Patika günün her saatinde serbestçe erişilebilir değildir. Yerel trenlerle gelen vatandaşlar için aşırı kalabalık olduğu için tren istasyonuna yakın olan bu meydanla baş etmek zor. Bu dakikalık yürüyüş sırasında sokağa iki veya üç kez adım atmanız gerekiyor. Arabalar patikanın hemen yanında park edildiğinden veya geçtiğinden güvenli değildir.

İşaretli tehlikeler: Sokak satıcıları yürüyüşün yarısını kaplıyor. Alanın geri kalanı, yolculara hitap etmek için burada duran sürücüler tarafından işgal edilmiş durumda. Elektrik direkleri ve kutuları ve hasarlı bir zemin de vardır.

HT gözlemi: Thane City’nin en işlek bölgelerinden birindeki patikada, alanı istenmeyen tıkanıklıklardan arındırabilecek ve burayı vatandaşlar için güvenli bir yer haline getirebilecek yetkililerin düzenli devriyeleri olması gerekiyor. Esnafın atıklarını boşaltmak için kaldırımları kullanması yasaklanmalıdır. Gözetim sağlamak için Haber gözetimi kurulmalı ve vatandaşların vatandaşların yetkililerine yaptığı şikayetler kabul edilmelidir.

Vipul Joshi, 57, doktor

Rota:
Ghatkopar: Pushpa Vihar Yolundan Shanti Yoluna

Benim deneyimim: Garodia Nagar, Doğu Ghatkopar’da yaşıyorum ve kliniğim Ramabai Colony’de üç kilometre uzaklıkta. Rahatlıkla işe yürüyerek gidebilmeliydim. Ancak bu imkansız – Pushpa Vihar Yolu üzerindeki Jain Upashray’den Shanti Yolu üzerindeki Sambhavana Kuleleri’ne yürüyüş yürüyüşçüler için değil.

Uzun bir park halindeki araba kuyruğu görülebiliyor, hatta bazıları Shanti Yolu’nda yola ve patikaya döküldü. Manavlar ve bakkallar dükkanlarını Pushpa Vihar Yolu üzerinde kurdular. Yanında sadece 30 metre uzunluğunda bir yol var. Burada nasıl yürüyebilirsin?

Tehlike işaretlendi: Vatandaşa yaptığımız şikayetler yanıtsız kaldı.

Birkaç ay önce, Shanti Yolu Yolunda acayip bir kaza oldu. Bir bisikletçi, aracını bir bakkalın yanına park etmiş ve cep telefonunu şarj etmek için prize takmıştı. Araç aniden hareket ederek sokakta yürüyen 4 kişiye çarptı.

HT gözlemi: Araçlar, Pushpa Vihar Yolu’ndaki kaldırıma yasa dışı bir şekilde park edilmiş durumda. Otopark imkanı olmayan veya sınırlı olan eski yapı firmalarının büyük bir kısmı araçlarını kaldırımlara park ediyor.

Sarika Gupta, 49, yaşam koçu ve fitness fenomeni

Rota:
Sindhi Topluluğu, Chembur: Luv Kush Kulelerinden Sindhi Gymkhana Salonuna

Benim deneyimim: Chembur’daki Sindhi Society’de yaşıyorum ve bir koşucu ve fitness fenomeni olarak her zaman iyi bir yürüyüş yolu arıyorum. Ama yakınlarda yok.

Şirketimizde 2 Nolu Yol’un iki yanına patika patika yapılıyor ama ya bazı yerlerde manavlar tarafından yüründüğü için ya da bazı yerlerde engebeli olduğu için hiçbir faydası yok.

Çocuğumu okuldan almak ve bırakmak için her indiğimde sokakta yürüyorum.

Vivekanand Lisesi’nin karşısındaki birçok konut derneği, arabadan sorunsuz geçiş sağlamak için iç yollarından ana yola bir eğim oluşturarak patika üzerinde hak iddia etti. 2 Nolu yoldaki patika, üzerine atılan moloz yığını sayesinde bir anda sona eriyor.

İşaretli tehlikeler: Burada bir kaza riski var çünkü çoğu okul çocuğu bu caddede yürüyor.

HT gözlemi: Yaşlılar, seyyar satıcı tehdidi nedeniyle 2 numaralı sokaktaki patikaya giremiyor. 150 metrelik engelsiz bir yürüyüş yoluna ulaşmak için Golf Sahası Yolu’na doğru 1,5 kilometre daha yürümeniz gerekecek.

Meenal Vagal, 50, ev hanımı

Rota:
Mahim West: Tulsi Boru Yolu’ndan Dadar West’e

Benim deneyimim: Burada patikada yürümek, hareket halindeki bir aracın bana çarpmasından endişe ederken kendinizi bir zıpla ve atla rutinine alıştırmak anlamına gelir. Ayrıca tümseklerden dolayı düşmekten korkuyorum.

Hükümet patikaları zorunlu kıldı, ancak bunların temizlenmesi sorumluluğunu da üstlenmeli; Ne de olsa vergilerimizi zamanında ödüyoruz.

Bölgede, öğleden sonraları çocuk sürüleriyle dolup taşan yaklaşık yedi okul var. Her şey kazıldığı için kaçacak yerleri de yok. Kalan az yer de serseriler tarafından işgal edilmiş. Ayrıca BMC, caddenin her iki tarafına tuvaletler inşa ederek tüm kaldırımları kapattı – şehir planlaması adına bir şaka.

İşaretli tehlikeler: Mahim’den Dadar’a giden yol boyunca, BMC’nin Yollar ve Köprüler Departmanı tarafından inşaat malzemelerinin yerleştirildiği dar bir patika vardır. Bölgede yoğun araç trafiği olması nedeniyle yolda yürümek zorunda kalan yayalar için kaza riski bulunmaktadır.

HT gözlemi: Alanın alanı var ama planlamadan yoksun. Yol yapım dairesi, zaten dar olan patika üzerine tüm inşaat malzemelerini yerleştirdi. BMC ve demiryolları tarafından yaya yollarını erişilemez hale getirecek devam eden inşaatlar var ve BMC geçici bir yaya yolu için herhangi bir hüküm sağlamadı.

Freya Mistry, 27, banka memuru

Rota:
Gowalia Tankı: Bhagwan Parshwanath Chowk’tan Nana Chowk Circle’a

Benim deneyimim: 400 metrelik yolun tamamında kaldırım taşları ve kiremitler ya parçalanmış ya da ortalıkta duruyor. Çamur ve kum yamaları aralıklarla uzanır. Geriye kalanlar sebze ve meyve satıcıları tarafından talep edildi. Yoğun zamanlarda, insanlar yer için itişip kakışıyor.

İşaretli tehlikeler:
Tümsekler ve izinsiz girişler, insanların tökezlemesine veya bir adımı kaçırmasına neden olabilir. Bu özellikle yaşlılar için acı vericidir. İki haftayı aşkın süredir BMC’ye tweet atıyorum ama bir şeyler yapılması gerekiyor.

HT gözlemi: Bu yol bölümü, August Kranti Maidan, Kemps Corner, Nana Chowk ve Grant Road Station gibi önemli bölgeleri birbirine bağlar. Ancak bu patika bir savaş alanı gibi görünüyor. İnsanlar dar ve çok sıkışık olan caddede yürümek zorunda kalıyor.