Trafik polisleri: Pek çok yolcunun ciddiye almadığı “yakın polisler” | Bombay’dan Haberler

betül

Member
Bombay: Şehrin mega altyapı artışı ve sokaklardaki sürekli artan araç sayısı, yetersiz personele sahip trafik polisi üzerindeki baskıyı artırıyor. Ancak trafik polisleri, polisin sahip olduğu güç ve yetkiden yoksun olarak bu yükün büyük bir kısmını paylaşmaktadır.


Mumbai, Hindistan – 25 Mayıs 2023: Bir trafik polisi, 25 Mayıs 2023 Perşembe günü Hindistan’ın Mumbai kentindeki Borivali’deki (Doğu) Rajendra Nagar yakınlarındaki trafiği kontrol ediyor. (Fotoğraf: Vijay Bate/HT Fotoğraf) (HT PHOTO)

Bu gardiyanlar düzenli olarak işe gidip gelenlerin gazabına maruz kalıyor ve havadaki kirleticilere gün boyu maruz kalmaları nedeniyle sağlık sigortaları yok.

1.990 kilometre yol ve yaklaşık 41,5 milyon kayıtlı araca sahip olan şehirde, hem trafiği yöneten hem de trafik kanunlarını uygulayan sadece 3.515 trafik polisi bulunuyor. Bu nedenle departman ek personele bağımlıdır. İster vatandaşlar, ister trafik polisleri. Mumbai Trafik Polisine (MTP) göre, şehirde 1.300 trafik polisi var.

Trafik polis memurlarına göre, müteahhitler belirli altyapı projelerinin etrafındaki alanlarda trafiği yönlendiren bekçiler sağlıyor. 2019’a kadar BMC’nin 500 trafik polisi vardı ve 2022’de 1.300’e yükseldi.

Trafik polisi, Ganesh Visarjan ve diğer festivaller gibi etkinliklerin yanı sıra büyük kalabalıklar ve yoğun trafik olduğunda da bekçilere ve özel kişilere güvenir.

OVP’nin 55 yaş üstü ve komorbid hastalığı olan polis memurlarını sıcak hava dalgası nedeniyle saha görevinden kaçınmaya çağıran bir yönerge yayınlamasının ardından bu gardiyanlara bağımlılık arttı.

“Personel eksiğimiz var ve çoğu zaman polisler zor koşullarda çalıştıkları için hastalanıp uzak duruyorlar. Ardından trafik polisleri imdadımıza yetişiyor” dedi.

Ancak trafik polisi için zor olan çalışma koşulları, bekçiler için de katı çalışma koşullarıdır. Bu gardiyanlar, kirlilik ve sıcağın kaprislerine maruz kalıyor ve sağlık sigortası planları yok. Eğitimleri en iyi ihtimalle basittir.

Kıdemli trafik polisi olarak gönüllü olan RTI aktivisti Chetan Kothari, “Trafik polislerine maaş verildiği için onlar için bir sağlık sigortası planı yok” diyen Kothari, gönüllülerin bile bir işverenin sağlık sigortası planı olmadığını da sözlerine ekledi. .

Denetçiler sabah 7’den akşam 5’e ve akşam 5’ten akşam 23’e kadar iki vardiya halinde çalışırlar. Ve ödeme alıyorlar ₹10.000 ton ₹Ayda 11.000. Bununla birlikte, birçok süpervizör, sabah 7’den akşam 11’e kadar çift vardiya çalışıyor çünkü bu, maaşın iki katını aldıkları anlamına geliyor. ₹ayda 22.000

Gardiyanların bir diğer büyük endişesi de tıpkı trafik polisleri gibi görev başında olmalarına rağmen ciddiye alınmamaları ve talimatlarının dikkate alınmaması, yollarda sıklıkla şiddet olaylarına yol açması.

Geçenlerde Kherwadi’de sarhoş bir kamyon şoförü, kendisini yolun yanlış tarafında sürmekten alıkoymaya çalışan bir trafik polisine saldırdı.

Kothari, gardiyanların hükümetten kendilerine kimlik kartı vermesini istediğini söyledi. “Daha önce birçok kez gördüm, taşıtlar bizi dinlemiyor. Örneğin, onlara arabalarını park edilmeyen bölgeden çıkarmalarını söylediğimizde bizim yetkimizi sorguluyorlar” dedi.

Popüler Twitter sayfası @roadsofmumbai’nin bir sözcüsü şunları söyledi: “Bekçiler, trafiği yöneten güvenlik görevlileri kadar iyidir.” Vatandaşların çoğu, herhangi bir suçluya karşı işlem yapma yetkileri olmadığı için onları ciddiye almıyor.

“İnsanlar güvenlik görevlilerini takip ediyor, ancak yalnızca yanlarında bir trafik polisi veya trafik polisinden üniformalı birini gördüklerinde.”

Gökhale Köprüsü’nde 40 koruma görevlisine nezaret eden 22 yaşındaki Anup Pandey, “Akıllı insanlar anlıyor ama akıllı insanlar anlamıyor” dedi.

Ekonomi (bankacılık ve muhasebe) yüksek lisans öğrencisi olan Pandey, mali sorunlar onu süpervizör olarak çalışmaya zorladığında öğrenci olduğunu söyledi. “Mezun olduktan sonra iş bulamayınca müdürlük işi teklif edildi. Bilgim ve eğitimim vardı, bu yüzden bu işi kabul ettim,” dedi Pandey.

Ancak, tüm amirler işlerini bir yük olarak algılamazlar. Doğu Borivali’deki Rajendra Nagar’da görev yapan 52 yaşındaki trafik polisi Jyoti Upadhyay, 1992’den beri trafik polisi olduğunu söyledi. Upadhyay, “Bu benim için toplum işi gibi ve sağlık sorunlarına rağmen her dakikasından keyif aldım” dedi.

“Kibirli sürücülerin benimle tartıştığı zamanlar oluyor. Bu gibi durumlarda sloganım “muuh mein shakkar aur sir pe baraf” (kibarca konuş ve soğukkanlılığını koru). Ancak durum tırmanırsa, trafik polisleri yardımıma koşacak” dedi.