Altı yıl önce, babasıyla birlikte bir lojistik şirketi işleten Kalamboli’de ikamet eden Sourabh Singh, çukurlu bir yolda iki tekerlekli aracında dengesini kaybedince Sion-Panvel otoyolunda bir kazaya karıştı. Tıbbi bir prosedürün ardından kolunda kırıklar ve iyileşmesi dört ay süren köprücük kemiği kırıldı. 2017’deki aksilik, Kharghar’da ikamet eden ve aktivist olan amcası Deepak Singh’in, otoyolun kötü durumu ve sürücülere yönelik tehlikeler nedeniyle Bombay Yüksek Mahkemesinde (HC) bir Kamu Yararı Davası (PIL) açmasına neden oldu.
Önceki kazanın olduğu yerde çarpışan sürücü öldü
Ayrıca okuyun: YouTuber Agastya Chauhan, 300 km/s hızla bisikletinin üzerinden geçerken öldü
Dava hâlâ mahkemede derdestken, aktivizme dönüşen 24 yaşındaki kişi, 1 Mayıs’ta aynı otoyolda iki tekerlekli arabasının diğer iki kişiyle birlikte arka koltukta giden bir motosikletçiyle çarpışması sonucu öldü. Sourabh gece yarısı eve gitti. Kaza, karayolunun Nerul bölümünde meydana geldi.
Nerul Polisi olayı soruşturuyor ve hız ve trafik ihlalleri nedeniyle IPC ve MVA’nın çeşitli bölümleri altında iki tekerlekli aracın sürücüsü Mohsin Khan’a karşı bir FIR davası açtı. Singh, yeğeninin ölümü için hem Kamu Refah Departmanını (PWD) hem de yolu döşemekle görevli müteahhidi suçluyor. Daha önce, polis memurları Sourabh’ı NMMC hastanesine götürdü ve burada kabul edildiğinde öldüğü açıklandı.
2017 olayından sonra, Singh, yolun kötü durumu nedeniyle ailenin yaşadığı zorluklara tanık olduğunda, bir sağ tarafından Navi Mumbai Polisine Ocak 2016 ile 17 arasında otoyolda meydana gelen kazaların sayısı hakkında ayrıntılı bilgi istedi. Yasası (FTI).
“Veriler durumun ciddiyetini gösterdi – kötü yol koşulları nedeniyle 93 ölüm ve 242 kaza meydana geldi. PIL’im ayrıca yeğenimin maruz kaldığı neredeyse ölümcül kazaya da atıfta bulundu. Bu, HC’nin hem PWD’yi hem de eyalet hükümetini bir yanıt vermeye yönlendirmesiyle sonuçlandı, ”dedi Singh.
Singh, HC’nin talimatlarına göre 2018’de PWD sekreterinden çukurların onarılacağına ve yolun beton işinin en erken sürede tamamlanacağına dair bir e-posta güvencesi aldığını hatırladı. 23,5 km’lik otoyol Vashi, Sanpada, Nerul, Juinagar, Belapur, Kharghar gibi düğüm noktalarından geçerek Kalamboli’de sona eriyor.
Konu hâlâ mahkemedeyken Singh, yeğeninin ölümüne yol açan “kaderin cilvesi”nden yakınıyordu.
“Gece geç saatte bir film izledikten sonra geri geldi ve Nerul’un LP Junction’ından eve gitti. Görünüşe göre PWD’nin kavşağa erişimi engellediğinden habersizdi ve sürücülere alternatif rota hakkında bilgi veren bir işaret yoktu. Bu rotayı bilmiyorsanız servis yolu ihtimalini de bilmiyorsunuz. Singh, “Karışıklıkta, yanlış tarafta sürüyor ve üç kişilik bisikletçilerle çarpışıyor gibi görünüyor” dedi.
Singh, “PWD’nin son kazaya yol açan güvenlik standartlarını karşılayamadığını” hissettiği için şimdi önceki PIL’e ikinci bir itirazda bulunmaya karar verdi.
Ayrıca okuyun: Delhi’de 3 kilometrelik otomobilin çatısına çarpıp kaçan kişi öldü
“Dört yılı aşkın süredir bunun üzerinde çalışıyoruz. Güvenlik standartlarına uygunluk dikkate alınmaz. Devam eden işin gelişigüzel doğasına bakmak için defalarca PWD’ye yazdım. Şerit şerit betonlama ile tüm yolun kapatılmasına gerek kalmadı,” diye açıklıyor Singh.
Singh, bu yıl nisan ayında başbakanlığa bir mektup yazarak tüm çalışmaların muson başlamadan önce tamamlanmasını istemişti. Aktivist, şüpheli olduğu iddia edilen çalışma nedeniyle otoyolda altı tehlikeli nokta bile belirledi.
Önceki kazanın olduğu yerde çarpışan sürücü öldü
Ayrıca okuyun: YouTuber Agastya Chauhan, 300 km/s hızla bisikletinin üzerinden geçerken öldü
Dava hâlâ mahkemede derdestken, aktivizme dönüşen 24 yaşındaki kişi, 1 Mayıs’ta aynı otoyolda iki tekerlekli arabasının diğer iki kişiyle birlikte arka koltukta giden bir motosikletçiyle çarpışması sonucu öldü. Sourabh gece yarısı eve gitti. Kaza, karayolunun Nerul bölümünde meydana geldi.
Nerul Polisi olayı soruşturuyor ve hız ve trafik ihlalleri nedeniyle IPC ve MVA’nın çeşitli bölümleri altında iki tekerlekli aracın sürücüsü Mohsin Khan’a karşı bir FIR davası açtı. Singh, yeğeninin ölümü için hem Kamu Refah Departmanını (PWD) hem de yolu döşemekle görevli müteahhidi suçluyor. Daha önce, polis memurları Sourabh’ı NMMC hastanesine götürdü ve burada kabul edildiğinde öldüğü açıklandı.
2017 olayından sonra, Singh, yolun kötü durumu nedeniyle ailenin yaşadığı zorluklara tanık olduğunda, bir sağ tarafından Navi Mumbai Polisine Ocak 2016 ile 17 arasında otoyolda meydana gelen kazaların sayısı hakkında ayrıntılı bilgi istedi. Yasası (FTI).
“Veriler durumun ciddiyetini gösterdi – kötü yol koşulları nedeniyle 93 ölüm ve 242 kaza meydana geldi. PIL’im ayrıca yeğenimin maruz kaldığı neredeyse ölümcül kazaya da atıfta bulundu. Bu, HC’nin hem PWD’yi hem de eyalet hükümetini bir yanıt vermeye yönlendirmesiyle sonuçlandı, ”dedi Singh.
Singh, HC’nin talimatlarına göre 2018’de PWD sekreterinden çukurların onarılacağına ve yolun beton işinin en erken sürede tamamlanacağına dair bir e-posta güvencesi aldığını hatırladı. 23,5 km’lik otoyol Vashi, Sanpada, Nerul, Juinagar, Belapur, Kharghar gibi düğüm noktalarından geçerek Kalamboli’de sona eriyor.
Konu hâlâ mahkemedeyken Singh, yeğeninin ölümüne yol açan “kaderin cilvesi”nden yakınıyordu.
“Gece geç saatte bir film izledikten sonra geri geldi ve Nerul’un LP Junction’ından eve gitti. Görünüşe göre PWD’nin kavşağa erişimi engellediğinden habersizdi ve sürücülere alternatif rota hakkında bilgi veren bir işaret yoktu. Bu rotayı bilmiyorsanız servis yolu ihtimalini de bilmiyorsunuz. Singh, “Karışıklıkta, yanlış tarafta sürüyor ve üç kişilik bisikletçilerle çarpışıyor gibi görünüyor” dedi.
Singh, “PWD’nin son kazaya yol açan güvenlik standartlarını karşılayamadığını” hissettiği için şimdi önceki PIL’e ikinci bir itirazda bulunmaya karar verdi.
Ayrıca okuyun: Delhi’de 3 kilometrelik otomobilin çatısına çarpıp kaçan kişi öldü
“Dört yılı aşkın süredir bunun üzerinde çalışıyoruz. Güvenlik standartlarına uygunluk dikkate alınmaz. Devam eden işin gelişigüzel doğasına bakmak için defalarca PWD’ye yazdım. Şerit şerit betonlama ile tüm yolun kapatılmasına gerek kalmadı,” diye açıklıyor Singh.
Singh, bu yıl nisan ayında başbakanlığa bir mektup yazarak tüm çalışmaların muson başlamadan önce tamamlanmasını istemişti. Aktivist, şüpheli olduğu iddia edilen çalışma nedeniyle otoyolda altı tehlikeli nokta bile belirledi.