Navi Mumbai'de hızlı tren projesi için 394 metre uzunluğundaki tünelin kazısı tamamlandı: NHSRCL | Mumbai Haberleri

betül

Member
Mumbai, Ulusal Yüksek Hızlı Demiryolu Şirketi Ltd Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Mumbai-Ahmedabad hızlı tren projesi için Navi Mumbai'de 394 metre uzunluğundaki tünelin kazı çalışmalarının tamamlandığını söyledi.


HT resmi

İddialı projenin uygulayıcı kurumu NHSRCL, Ghansoli'de kazılmış ek bir ara tünelin tamamlanmasının, Bandra-Kurla kompleksi ile Maharashtra'daki Shilphata arasında 21 km'lik bir tünelin inşasını hızlandıracağını söyledi.

Yalnızca HT Uygulamasından en son Hindistan Genel Seçim haberlerine özel erişim elde edin. Şimdi İndirin! Şimdi İndirin!

NHSRCL bir basın açıklamasında, “ADIT için kazı çalışmaları 6 Aralık 2023'te başladı ve 394 metrelik uzunluğun tamamı altı ayda kazıldı” dedi.

Uzmanların gözetiminde 27 bin 515 kilogram patlayıcı kullanılarak toplam 214 kontrollü patlatma gerçekleştirildiği ve kazıların güvenli bir şekilde yapılabilmesi için son teknolojiye sahip cihazların kullanıldığı belirtildi.

Basın bülteninde, 26 metre derinliğindeki eğimli ADIT'in, her iki tarafta yaklaşık 1,6 metrelik tünel açma için eşzamanlı erişime izin vererek Yeni Avusturya Tünel Açma Yöntemi kullanılarak yaklaşık 3,3 kilometre uzunluğunda bir tünelin inşasını kolaylaştıracağı belirtildi.

Hızlı tren projesindeki 21 kilometrelik tünelin 16 kilometresinin tünel açma makineleriyle kazılacağı, geri kalan 5 kilometresinde ise NATM kullanılacağı belirtildi.

Basın bülteninde, “ADIT, inşaat ve işletme sırasında ana tünele doğrudan araç erişimi sağlayacak ve aynı zamanda acil durumlarda tahliye için de kullanılabilecek” deniyor.

NHSRCL'ye göre, Mumbai BKC'den Shilphata hızlı tren istasyonuna kadar uzanan 21 km uzunluğundaki tüneldeki inşaat çalışmaları hızla ilerliyor. Bu tünelin yaklaşık 7 km'si Thane Deresi'nde denizin altından geçecek.

Ghansoli yakınlarındaki BKC, Vikhroli ve Sawli'de üç kuyunun yapım aşamasında olduğu ve tünel açma makineleri kullanılarak 16 kilometre uzunluğunda bir tünelin inşasına olanak sağlayacağı belirtildi.

Mumbai-Ahmedabad Yüksek Hızlı Demiryolu Koridoru projesinin toplam maliyeti ₹1,08 Lakh Crore ve hissedar yapısına göre merkezi hükümetin ödeme yapması gerekiyor ₹NHSRCL'ye 10.000 crore, etkilenen iki eyalet olan Gujarat ve Maharashtra ise ödemek zorunda kalacak ₹Tanesi 5.000 Crore.

Japonya geri kalanını yüzde 0,1 faizli krediyle finanse edecek.

Bu makale, metinde herhangi bir değişiklik yapılmadan otomatik bir haber ajansı akışından oluşturulmuştur.