Navi Mumbai Metro Hattı 1 Nisan’da faaliyete geçecek: CIDCO | Bombay’dan Haberler

betül

Member
NAVI MUMBAI: City and Industrial Development Corporation’ın (CIDCO) yaptığı açıklamaya göre, Belapur’u Pendhar’a bağlayan Navi Mumbai Metrosu (NMM) Demiryolu Koridoru Hattı No.1’in kalan istasyonlardaki çalışmalar son aşamada olduğundan bu ay açılması planlanıyor (CIDCO) ).


HT resmi

CIDCO, Navi Mumbai’nin toplu taşıma sistemini güçlendirmek için dört yükseltilmiş rota planladı.

NMM Hattı 1’in ilk aşaması, Belapur ve Pendhar arasındaki 11,1 km’lik bir rotayı kapsayacak. 11 tren istasyonu olacak: Belapur, Sector-7 Belapur, Science Park, Utsav Chowk, Sector 11 Kharghar, Sector 14 Kharghar, Central Park, Pethapada, Sector 34 Kharghar, Panchnand ve Pendhar Terminali. Hat 1, Taloja’da bakım için bir araba deposuna ve Panchanand ve Kharghar’da iki traksiyon alt istasyonuna sahip olacak.

CIDCO, proje için finansmanın maliyeti olacağını söyledi. €3.063,63 crore, fazla iç rezervler yoluyla ve herhangi bir mali destek olmaksızın gerçekleştirilecektir.

CIDCO Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Sanjay Mukherjee, projenin tamamlanmasıyla ilgili olarak şunları söyledi: “7. İstasyon (Central Park) ile İstasyon 11 (Pendhar) arasındaki 5.14 km uzunluğundaki bölüm işletmeye alma aşamasına girmiştir. 1’den 6’ya kadar olan istasyonlarda çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor ve yakında tamamlanmasını bekliyoruz.”

“1 ile 7 arasındaki İstasyonlar arasındaki 5,96 km’lik bölüm için titreşim testleri, bu yılın Ocak ayında Araştırma Tasarımları ve Standartlar Organizasyonu (RDSO) tarafından başarıyla tamamlandı. Şubat ayından itibaren NMM hattı 1’de demiryolu yetkilileri tarafından daha fazla güvenlik testi yapılacaktır. Mukherjee, Navi Mumbai Metro Hattı-1’in tamamının Nisan ayında faaliyete geçmesi planlanıyor” dedi.

“NMM, Navi Mumbai’deki dahili bağlantı için çok önemlidir. Sakinlerine kaliteli seyahat fırsatları sunarken, gayrimenkul sektörü de hareketlenecek” dedi.

İşin başlaması, ertelenmesi ve yeniden başlaması

NMM projesi Mayıs 2011’de dönemin Başbakanı Prithviraj Chavan tarafından Kharghar’da Bhoomipujan ile birlikte başlatıldı. Hükümet o sırada metronun şehirde üç yıl içinde hizmete girmesi gerektiğini söylemişti.

İstasyonların inşası ve I. Hattın teknik yönleri San José Constructora – Mahavir Roads – Supreme Infra JV’ye verildi. Ancak iş ertelendi ve ardından sözleşme feshedildi. CIDCO daha sonra gecikmeden teknik becerileri ve diğer sorunları sorumlu tuttu.

Şubat 2021’de CIDCO, projeyi hızlandırmak için Hat 1 dengeleme işini yürütmek üzere Maharashtra Metro Rail Corporation Limited (Maha Metro) ile sözleşme imzaladı. €850 cr. Temmuz 2021’de Maha Metro’yu Hat 1’deki hizmeti 10 yıllık bir süre için işletmek ve sürdürmek üzere atadı. €885 crore artı vergiler.

2 ve 3 numaralı metro hatları için detaylı proje raporu onaylandı

CIDCO, 2019’da 2. ve 3. Hatlar için Ayrıntılı Proje Raporunu (DPR) onayladı. CIDCO kaynakları, Hat 4 için DPR’nin askıya alındığını ve buna ilişkin kararın daha sonraki bir tarihte verileceğini söyledi.

DPR, hattın (güzergahın) yapım maliyetini, işletme ve bakım maliyetlerini, finansman seçeneklerini, güzergahın uzunluğunu, metro istasyonu sayısını ve diğer teknik hususları içerir. Buna göre 2, 3 ve 4 numaralı metro hatları yaklaşık olarak €2.820.20 milyon, €1.850.14 crore ve €1.270.17 crore.

CBD Belapur’dan Navi Mumbai Uluslararası Havaalanı’na Navi Mumbai Metro Hattı 1-A için önerilen plan 7,99 km uzunluğundadır. DPR şu anda gelecekteki önlemler için hazırlanıyor.