17 Mayıs’ta Mumbai’de Shiv Sena (Uddhav Balasaheb Thackeray) bölge birim şeflerinin bir toplantısında, bazı liderler, Maharashtra Vikas Aghadi’nin (MVA) Parti Şefi (NCP) ile ele alındığı bir toplantıda şefleri Uddhav Thackeray’ın davranış biçiminden memnuniyetsizliklerini dile getirdiler. ) 14 Mayıs’ta Sharad Pawar. Bazıları, liderlerinin Kongre ve NCP’nin ikinci kademe liderleriyle oturmaya nasıl ikna edilebileceğinden şikayet etti. Thackeray onlara kulak misafiri oldu ve Pawar’ın toplantıyı, yaklaşan Lok Sabha ve genel seçimler için ortaklar arasında koltuk tahsisini tartışmak üzere güney Mumbai’deki lüks Bhulabhai Desai Yolu üzerindeki lüks ikametgahı olan Silver Oak’ta topladığını bildirdi. Karnataka parlamento seçimlerinde Kongre zaferinin ardından gelen olumlu duygudan yararlanan Pawar, ertesi gün hemen MVA liderlerini toplantıya çağırdı. Bildirildiğine göre, onu davet etmek için Thackeray’i şahsen aradı.
BONUS
HT’nin konuştuğu birkaç MVA lideri, üç partili bir koalisyon olarak seçimlere gitmenin söylemenin yapmaktan daha kolay olduğunu söyledi.
Ertesi gün, Marathi haber kanalları, Thackeray’ın genel seçim bölgeleri için olası adayları seçtiğine dair Kongre’nin memnuniyetsizliğine dair hikayelerle doluydu: Vanchit Bahujan Aghadi lideri Prakash Ambedkar güney-orta Mumbai için; Kuzey Batı Mumbai için görevdeki milletvekili Gajanan Kirtikar’ın oğlu Amol Kirtikar. (Yaşlı Kirtikar, Başbakan Eknath Shinde’nin Shiv Sena’sının bir parçasıdır, Amol ise Thackerays ile geride kalmıştır). Haberlere göre Kongre, Mumbai’nin orta-güneyiyle ilgilendi ve hatta Dharavi yasa koyucusu Varsha Gaikwad’ı bile aklında tuttu.
Bu raporlar spekülatif olsa da, MVA liderleri arasındaki anlaşmazlığın, üç partinin de üst düzey liderliğinin seçime karşı bir koalisyon olarak yarışmaya kararlı olmasına rağmen halihazırda devam ediyor olması önemlidir. HT’nin konuştuğu birkaç MVA lideri, üç partili bir koalisyon olarak seçimlere gitmenin söylemenin yapmaktan daha kolay olduğunu söyledi.
“Hesaplama açısından iyi görünüyor, ancak farklı siyasi kültürlere sahip üç partinin (NCP-Kongre tipik bir kongre kültüründen gelirken Shiv Sena’nın (UBT) farklı bir çalışma tarzına sahip) liderleri ve personelinin bir araya gelmesi ve ortak bir parti için bir araya gelmesi bekleniyor. Gol çalışması.” zor bir iştir. Üst düzey bir NCP lideri, adının açıklanmamasını isteyerek, “Üçlü bir hükümet kurmak başka, ittifak olarak yönetmek başka bir şey” dedi.
Bölge savaşları, bir üstünlük mücadelesi, liderlerin egoları ve koltuk dağılımındaki hesaplar ve parti birimlerinin sahadaki çalışmaları, bir MVA zaferinin -eğer gerçekten gerçekleşirse- siyasi bir peri masalı olacağı anlamına gelecektir. Seçim kampanyaları zordur.
Alan tahsisi konusunda anlaşmazlık
NCP, Kongre ve Shiv Sena (UBT) üçlüsü, Yargıtay’ın Thackeray’i “manevi zaferi” olarak onaylayan son kararının ardından güçlerini birleştirirken, aralarındaki anlaşmazlık devam ediyor.
Aşmaları gereken en büyük engel, herkesi mutlu eden bir koltuk paylaşımı formülüne ulaşmaktır. Devletin Lok Sabha’da 48, Meclis’te 288 sandalyesi var. 2019 Lok Sabha ve Meclis anketlerinde rekabet, bir yanda Bharatiya Janata Party-Shiv Sena ve diğer yanda NCP-Kongre olmak üzere iki ittifak arasındaydı.
Genel seçimde BJP 25, Sena ise 23 sandalyeye itiraz etti. Kongre ve NCP, sırasıyla 26 ve 22 sandalye için seçimde bir ittifak olarak mücadele etti. Devlet Meclisi seçimlerinde BJP 162 sandalye için yarışırken, Shiv Sena 126 sandalye için yarıştı. Kongre ve NCP, her biri 125 sandalye için mücadele etti ve gerisini daha küçük müttefiklere bıraktı.
BJP ve Shiv Sena’nın birleşimi 48 sandalyeden 41’ini kazandı (BJP 23, Sena 18), NCP dört, Kongre ise sadece bir sandalye kazandı. Parlamento anketlerinde BJP 105, Shiv Sena 56, NCP 54 ve Kongre 44 sandalye kazandı.
Her iki durumda da, BJP ve Sena kombinasyonu daha fazla oy payı ve daha fazla sandalye kazanmayı başardı. İttifak manzarasının artık beş yıl öncesinden önemli ölçüde farklı olması nedeniyle, daha incelikli bir hesaplama gerekiyor.
“Orijinal formül, 48 Lok Sabha sandalyesini üç parti arasında eşit olarak bölmek ve her birinin 16 sandalyeye itiraz etmesine izin vermekti. Ancak Shiv Sena (UBT) ve Kongre bundan memnun değildi, bu yüzden yeniden değerlendiriliyor” dedi. Cuma günü, Shiv Sena (UBT) Milletvekili Sanjay Raut basına, Sena’nın 2019’da kazandığı 18 Lok Sabha sandalyesine itiraz etmeyi planladığını söyledi.
“Sena 2019’da 18 sandalye kazansa da bunun nedeni BJP ile ittifaktı. MLA’larının üçte ikisinden fazlası kaybedildiğinden, mevcut güçlerine yakından bakmaları gerekiyor. Seçimler duygularla kazanılabilir, ancak bir seçim stratejisi planlamak soğuk bir mantık gerektirir” dedi.
Muhalefet lideri ve NCP lideri Ajit Pawar toplantıdan günler sonra, koltuk paylaşımı görüşmelerinin hem Lok Sabha hem de Ulusal Meclis seçimlerini kapsayacağını söyledi. “Her iki seçimin birlikte olabileceğine dair söylentiler döndüğü ve hazırlıksız yakalanmak istemediğimiz için 288 sandalyenin tamamındaki koltuk bölünmelerini ve 48 Lok Sabha sandalyesini tartışacağız.”
Bu da zor bir strateji.
Adının açıklanmasını istemeyen eski bir NCP bakanı, “Bu, Lok Sabha’daki belirli koltukları kaybeden partileri tazmin etmemize yardımcı olacak” dedi.
Kongre ve NCP 1999’dan beri müttefikler (2014 ve 2018 arası hariç) ve hatta Lok Sabha’da ve 2004, 2009 ve 2019’daki genel seçimlerde birlikte yarıştılar. Ancak bu seçimlerde bile iki parti de birbirine puan kırmaya çalışmaktan çekinmedi.
isyan kıvılcımları?
Koltuk paylaşımı anlaşması, parti üyelerinin uğruna savaşabilecekleri sandalye sayısını sınırladığından, her üç partinin liderleri de herhangi bir isyan olasılığını dışlamalı.
“Bu, genel seçimin kendisinde olabilir. Üç partinin her biri 100’den az sandalye için savaşırken, muhalefet koalisyonunda önemli sayıda muhalif olabilir. Hemen hemen her seçim bölgesinde, seçime hazırlanan ve bir parti bileti beklentisiyle ağlarını kuran veya besleyen bir veya daha fazla potansiyel aday var.
“Partileri seçim bölgesini kazanamazlarsa isyan edebilirler. BJP veya Shinde liderliğindeki Shiv Sena’nın bu anlaşmazlıktan yararlanacağına ve onlara resmi MVA adaylarının oylarını kesmek ve umutlarımızı zedelemek için kaynak sağlayacağından eminiz” dedi. koltuk tahsisi.
Tehdidi en aza indirmek için üç taraf, koltuk paylaşımı görüşmeleri için iki aşamalı bir yapı oluşturmayı kabul etti. Eyalet düzeyinde altı üyeli bir komite olacak – her partiden iki üye. Ayrıca yerel liderlerden oluşan departman komiteleri de olacak. Yukarıda alıntılanan üst düzey lider, “Büyük bir ayaklanma olmaması için güvenlerine alındılar” dedi.
Ancak daha büyük sorun, daha büyük seçimlerde değil, en çok yerel seçimlerde. Özellikle Mumbai gibi şehirlerde sivil seçimler yaklaşırken, tüm gözler müttefiklerin adaylarını nasıl ayıracaklarına çevrildi. Eyalet Kongresi lideri Nana Patole bu hafta başlarında yaptığı açıklamada, partisinin Mumbai de dahil olmak üzere yerel seçimleri kendi güdüsüyle yürütmeye ve yalnızca gerektiğinde ittifaklar kurmaya istekli olduğunu söyledi.
Merkez ofislerden gelen baskı
Üç partinin de liderleri, seçim kampanyaları başlarken merkezi makamlardan daha fazla sorun çıkmasını bekliyor.
“Yarım düzineden fazla NCP liderinin, İcra Müdürlüğü veya Gelir Vergisi gibi kurumlar ve hatta Yolsuzlukla Mücadele Bürosu gibi devlet kurumları tarafından yürütülen soruşturmalardan endişe duyduğu bir sır değil. Kongre ve Shiv Sena’daki (UBT) bazı liderler için de aynısı. MVA kampanyası hız kazandıkça daha fazla sorun olacağını tahmin ediyoruz. Eski bir Kongre sekreteri, isminin açıklanmaması koşuluyla, bazı milletvekillerimizin ve diğer liderlerimizin bu beladan kaçınmak için karşıya geçme olasılığı var” dedi. Yetkili, yerel düzeyde bile, devlet yetkililerinin bazı liderleri iktidar partilerinden ayrılmaya veya iltica etmeye zorlayabileceğini söyledi.
Bir ego savaşı
Üst düzey bir NCP lideri, parti meslektaşı Ajit Pawar ile Shiv Sena (UBT) milletvekili Sanjay Raut ve Raut ile Eyalet Kongresi Başkanı Nana Patole son dört haftadır haberlerde yer alıyor.
Nisan ayında, Raut’un parti sözcüsü Saamana hakkındaki yorumları NCP’de Ajit Pawar’ın isyanı hakkında spekülasyonlara yol açtı ve NCP’nin Raut’a kendi işine bakmasını tavsiye etmesine yol açtı. 12 Mayıs’ta, Yüksek Mahkeme Shiv Sena bölünmesiyle ilgili kararını verdikten sonra, Ajit Pawar medyaya Patole’nin müttefiklere danışmadan meclis başkanı olarak istifa ettiğini (Şubat 2021’de) söyledi. Buna karşılık Patole, sözcü yardımcısı Narhari Zirwal’ın (NCP’den) neden Shinde liderliğindeki asi Shiv Sena MLA’ları diskalifiye etmediğini sorguladı. Zirwal, MLA’lara bildirimde bulunmuştu, ancak Thackeray’ın 29 Haziran’da istifasının ardından hükümet devrildiği ve yeni konuşmacı Shinde hükümeti kurulduktan sonra seçildiği için süreci tamamlayamadı.
Thackeray kampından liderler, SC kararından sonra Shinde dahil 16 MLA’nın diskalifiye edileceği için Shinde liderliğindeki hükümetin düşebileceğini söylediğinde, Ajit Pawar, 16 MLA diskalifiye edilse bile hükümetin düşmeyeceğini söyledi.
“Gereksiz ve uygunsuzdu. Parlamentodaki muhalefet lideri ve iktidar partilerine karşı söylemin şekillenmesinde önemli bir rol oynaması bekleniyor. Bunun yerine Başbakan Modi’yi övüyor ve Shinde hükümetinin düşmeyeceğini söylüyor” dedi.
Demek meselenin can alıcı noktası bu: Üst düzey politikacılar bir arada kalmaya karar verseler bile, onların birliği partilerin farklı kadrolarına nüfuz etmelidir.
“Üst düzey liderler BJP’yi yenmek için bir araya gelme ihtiyacı hissedebilir, ancak yerel liderler ve her partinin taban ve üyeleri aynı şeyi yapacak mı?” BJP’yi yenmek için benzer bir dürtüleri var mı? Aslında, son yıllardaki eğilim, eyalette, özellikle de yerel düzeyde, açıkça fark edilebilir bir ideolojik bölünme olmamasıdır” dedi.
“MVA içinde veya yerel liderler arasında bir güç mücadelesi, yalnızca koalisyonun umutlarını sabote eder ve kâr hanesine zarar verir” diye ekledi.
HT Premium ile sınırsız dijital erişimin keyfini çıkarın
Okumaya devam etmek için şimdi abone olun
BONUS
HT’nin konuştuğu birkaç MVA lideri, üç partili bir koalisyon olarak seçimlere gitmenin söylemenin yapmaktan daha kolay olduğunu söyledi.
Ertesi gün, Marathi haber kanalları, Thackeray’ın genel seçim bölgeleri için olası adayları seçtiğine dair Kongre’nin memnuniyetsizliğine dair hikayelerle doluydu: Vanchit Bahujan Aghadi lideri Prakash Ambedkar güney-orta Mumbai için; Kuzey Batı Mumbai için görevdeki milletvekili Gajanan Kirtikar’ın oğlu Amol Kirtikar. (Yaşlı Kirtikar, Başbakan Eknath Shinde’nin Shiv Sena’sının bir parçasıdır, Amol ise Thackerays ile geride kalmıştır). Haberlere göre Kongre, Mumbai’nin orta-güneyiyle ilgilendi ve hatta Dharavi yasa koyucusu Varsha Gaikwad’ı bile aklında tuttu.
Bu raporlar spekülatif olsa da, MVA liderleri arasındaki anlaşmazlığın, üç partinin de üst düzey liderliğinin seçime karşı bir koalisyon olarak yarışmaya kararlı olmasına rağmen halihazırda devam ediyor olması önemlidir. HT’nin konuştuğu birkaç MVA lideri, üç partili bir koalisyon olarak seçimlere gitmenin söylemenin yapmaktan daha kolay olduğunu söyledi.
“Hesaplama açısından iyi görünüyor, ancak farklı siyasi kültürlere sahip üç partinin (NCP-Kongre tipik bir kongre kültüründen gelirken Shiv Sena’nın (UBT) farklı bir çalışma tarzına sahip) liderleri ve personelinin bir araya gelmesi ve ortak bir parti için bir araya gelmesi bekleniyor. Gol çalışması.” zor bir iştir. Üst düzey bir NCP lideri, adının açıklanmamasını isteyerek, “Üçlü bir hükümet kurmak başka, ittifak olarak yönetmek başka bir şey” dedi.
Bölge savaşları, bir üstünlük mücadelesi, liderlerin egoları ve koltuk dağılımındaki hesaplar ve parti birimlerinin sahadaki çalışmaları, bir MVA zaferinin -eğer gerçekten gerçekleşirse- siyasi bir peri masalı olacağı anlamına gelecektir. Seçim kampanyaları zordur.
Alan tahsisi konusunda anlaşmazlık
NCP, Kongre ve Shiv Sena (UBT) üçlüsü, Yargıtay’ın Thackeray’i “manevi zaferi” olarak onaylayan son kararının ardından güçlerini birleştirirken, aralarındaki anlaşmazlık devam ediyor.
Aşmaları gereken en büyük engel, herkesi mutlu eden bir koltuk paylaşımı formülüne ulaşmaktır. Devletin Lok Sabha’da 48, Meclis’te 288 sandalyesi var. 2019 Lok Sabha ve Meclis anketlerinde rekabet, bir yanda Bharatiya Janata Party-Shiv Sena ve diğer yanda NCP-Kongre olmak üzere iki ittifak arasındaydı.
Genel seçimde BJP 25, Sena ise 23 sandalyeye itiraz etti. Kongre ve NCP, sırasıyla 26 ve 22 sandalye için seçimde bir ittifak olarak mücadele etti. Devlet Meclisi seçimlerinde BJP 162 sandalye için yarışırken, Shiv Sena 126 sandalye için yarıştı. Kongre ve NCP, her biri 125 sandalye için mücadele etti ve gerisini daha küçük müttefiklere bıraktı.
BJP ve Shiv Sena’nın birleşimi 48 sandalyeden 41’ini kazandı (BJP 23, Sena 18), NCP dört, Kongre ise sadece bir sandalye kazandı. Parlamento anketlerinde BJP 105, Shiv Sena 56, NCP 54 ve Kongre 44 sandalye kazandı.
Her iki durumda da, BJP ve Sena kombinasyonu daha fazla oy payı ve daha fazla sandalye kazanmayı başardı. İttifak manzarasının artık beş yıl öncesinden önemli ölçüde farklı olması nedeniyle, daha incelikli bir hesaplama gerekiyor.
“Orijinal formül, 48 Lok Sabha sandalyesini üç parti arasında eşit olarak bölmek ve her birinin 16 sandalyeye itiraz etmesine izin vermekti. Ancak Shiv Sena (UBT) ve Kongre bundan memnun değildi, bu yüzden yeniden değerlendiriliyor” dedi. Cuma günü, Shiv Sena (UBT) Milletvekili Sanjay Raut basına, Sena’nın 2019’da kazandığı 18 Lok Sabha sandalyesine itiraz etmeyi planladığını söyledi.
“Sena 2019’da 18 sandalye kazansa da bunun nedeni BJP ile ittifaktı. MLA’larının üçte ikisinden fazlası kaybedildiğinden, mevcut güçlerine yakından bakmaları gerekiyor. Seçimler duygularla kazanılabilir, ancak bir seçim stratejisi planlamak soğuk bir mantık gerektirir” dedi.
Muhalefet lideri ve NCP lideri Ajit Pawar toplantıdan günler sonra, koltuk paylaşımı görüşmelerinin hem Lok Sabha hem de Ulusal Meclis seçimlerini kapsayacağını söyledi. “Her iki seçimin birlikte olabileceğine dair söylentiler döndüğü ve hazırlıksız yakalanmak istemediğimiz için 288 sandalyenin tamamındaki koltuk bölünmelerini ve 48 Lok Sabha sandalyesini tartışacağız.”
Bu da zor bir strateji.
Adının açıklanmasını istemeyen eski bir NCP bakanı, “Bu, Lok Sabha’daki belirli koltukları kaybeden partileri tazmin etmemize yardımcı olacak” dedi.
Kongre ve NCP 1999’dan beri müttefikler (2014 ve 2018 arası hariç) ve hatta Lok Sabha’da ve 2004, 2009 ve 2019’daki genel seçimlerde birlikte yarıştılar. Ancak bu seçimlerde bile iki parti de birbirine puan kırmaya çalışmaktan çekinmedi.
isyan kıvılcımları?
Koltuk paylaşımı anlaşması, parti üyelerinin uğruna savaşabilecekleri sandalye sayısını sınırladığından, her üç partinin liderleri de herhangi bir isyan olasılığını dışlamalı.
“Bu, genel seçimin kendisinde olabilir. Üç partinin her biri 100’den az sandalye için savaşırken, muhalefet koalisyonunda önemli sayıda muhalif olabilir. Hemen hemen her seçim bölgesinde, seçime hazırlanan ve bir parti bileti beklentisiyle ağlarını kuran veya besleyen bir veya daha fazla potansiyel aday var.
“Partileri seçim bölgesini kazanamazlarsa isyan edebilirler. BJP veya Shinde liderliğindeki Shiv Sena’nın bu anlaşmazlıktan yararlanacağına ve onlara resmi MVA adaylarının oylarını kesmek ve umutlarımızı zedelemek için kaynak sağlayacağından eminiz” dedi. koltuk tahsisi.
Tehdidi en aza indirmek için üç taraf, koltuk paylaşımı görüşmeleri için iki aşamalı bir yapı oluşturmayı kabul etti. Eyalet düzeyinde altı üyeli bir komite olacak – her partiden iki üye. Ayrıca yerel liderlerden oluşan departman komiteleri de olacak. Yukarıda alıntılanan üst düzey lider, “Büyük bir ayaklanma olmaması için güvenlerine alındılar” dedi.
Ancak daha büyük sorun, daha büyük seçimlerde değil, en çok yerel seçimlerde. Özellikle Mumbai gibi şehirlerde sivil seçimler yaklaşırken, tüm gözler müttefiklerin adaylarını nasıl ayıracaklarına çevrildi. Eyalet Kongresi lideri Nana Patole bu hafta başlarında yaptığı açıklamada, partisinin Mumbai de dahil olmak üzere yerel seçimleri kendi güdüsüyle yürütmeye ve yalnızca gerektiğinde ittifaklar kurmaya istekli olduğunu söyledi.
Merkez ofislerden gelen baskı
Üç partinin de liderleri, seçim kampanyaları başlarken merkezi makamlardan daha fazla sorun çıkmasını bekliyor.
“Yarım düzineden fazla NCP liderinin, İcra Müdürlüğü veya Gelir Vergisi gibi kurumlar ve hatta Yolsuzlukla Mücadele Bürosu gibi devlet kurumları tarafından yürütülen soruşturmalardan endişe duyduğu bir sır değil. Kongre ve Shiv Sena’daki (UBT) bazı liderler için de aynısı. MVA kampanyası hız kazandıkça daha fazla sorun olacağını tahmin ediyoruz. Eski bir Kongre sekreteri, isminin açıklanmaması koşuluyla, bazı milletvekillerimizin ve diğer liderlerimizin bu beladan kaçınmak için karşıya geçme olasılığı var” dedi. Yetkili, yerel düzeyde bile, devlet yetkililerinin bazı liderleri iktidar partilerinden ayrılmaya veya iltica etmeye zorlayabileceğini söyledi.
Bir ego savaşı
Üst düzey bir NCP lideri, parti meslektaşı Ajit Pawar ile Shiv Sena (UBT) milletvekili Sanjay Raut ve Raut ile Eyalet Kongresi Başkanı Nana Patole son dört haftadır haberlerde yer alıyor.
Nisan ayında, Raut’un parti sözcüsü Saamana hakkındaki yorumları NCP’de Ajit Pawar’ın isyanı hakkında spekülasyonlara yol açtı ve NCP’nin Raut’a kendi işine bakmasını tavsiye etmesine yol açtı. 12 Mayıs’ta, Yüksek Mahkeme Shiv Sena bölünmesiyle ilgili kararını verdikten sonra, Ajit Pawar medyaya Patole’nin müttefiklere danışmadan meclis başkanı olarak istifa ettiğini (Şubat 2021’de) söyledi. Buna karşılık Patole, sözcü yardımcısı Narhari Zirwal’ın (NCP’den) neden Shinde liderliğindeki asi Shiv Sena MLA’ları diskalifiye etmediğini sorguladı. Zirwal, MLA’lara bildirimde bulunmuştu, ancak Thackeray’ın 29 Haziran’da istifasının ardından hükümet devrildiği ve yeni konuşmacı Shinde hükümeti kurulduktan sonra seçildiği için süreci tamamlayamadı.
Thackeray kampından liderler, SC kararından sonra Shinde dahil 16 MLA’nın diskalifiye edileceği için Shinde liderliğindeki hükümetin düşebileceğini söylediğinde, Ajit Pawar, 16 MLA diskalifiye edilse bile hükümetin düşmeyeceğini söyledi.
“Gereksiz ve uygunsuzdu. Parlamentodaki muhalefet lideri ve iktidar partilerine karşı söylemin şekillenmesinde önemli bir rol oynaması bekleniyor. Bunun yerine Başbakan Modi’yi övüyor ve Shinde hükümetinin düşmeyeceğini söylüyor” dedi.
Demek meselenin can alıcı noktası bu: Üst düzey politikacılar bir arada kalmaya karar verseler bile, onların birliği partilerin farklı kadrolarına nüfuz etmelidir.
“Üst düzey liderler BJP’yi yenmek için bir araya gelme ihtiyacı hissedebilir, ancak yerel liderler ve her partinin taban ve üyeleri aynı şeyi yapacak mı?” BJP’yi yenmek için benzer bir dürtüleri var mı? Aslında, son yıllardaki eğilim, eyalette, özellikle de yerel düzeyde, açıkça fark edilebilir bir ideolojik bölünme olmamasıdır” dedi.
“MVA içinde veya yerel liderler arasında bir güç mücadelesi, yalnızca koalisyonun umutlarını sabote eder ve kâr hanesine zarar verir” diye ekledi.
HT Premium ile sınırsız dijital erişimin keyfini çıkarın
Okumaya devam etmek için şimdi abone olun
YAZAR HAKKINDA
Shailesh Gaikwad, bilimpark.com.tr’nin Kıdemli Yardımcı Editörüdür. HT’nin Mumbai baskısında siyasi büroya başkanlık ediyor. 18 yılı aşkın bir süredir devam eden kariyerinde siyaset, eyalet yönetimi ve Maharashtra şehir yönetiminde yer aldı.
…ayrıntılı olarak görün