Mumbai için milyarder manifestosu | Mumbai Haberleri

betül

Member
Bombay: Hurun Küresel Zenginler Listesi 2024'e göre Mumbai, Pekin'i geride bırakarak Asya'daki en yoğun zengin yoğunluğu olan 92 milyardere ev sahipliği yapıyor. Ancak Mumbai zenginlik yaratmaya devam etse de, tamamlanmamış altyapı çalışmaları, kötü yol kalitesi, trafik sıkışıklığı ve artan kirlilik nedeniyle şehirdeki genel yaşam kalitesi giderek kötüleşiyor.


Pazartesi günü Mumbai'deki Dadar'daki Chattrapti Shivaji Maharaj Parkı'ndaki Guddi Padwa'da siyasi bir miting için hazırlıklar. (Fotoğraf: Anshuman Poyrekar/Hindustan Times)

Mumbai'nin havasında partikül madde kadar seçim vaadinin de olduğu bu seçim sezonunda, HT, şehir için kısa bir manifesto hazırlamak üzere Hurun'un listesindeki beş milyarderle görüştü. Bu onun istek listesinde:

Yalnızca HT uygulamasında Hindistan'daki genel seçimlerin hikayesine özel erişim elde edin. Şimdi İndirin!

Niranjan Hiranandani, 73, Hiranandani Grubu'nun başkanı

Net Değer: 5 Milyar Dolar (Hiranandani ve Ailesi)

Niranjan Hiranandani.

Niranjan Hiranandani.

Altyapı çalışmalarının sürdüğü yadsınamaz ama bir an önce tamamlanması gerekiyor. Metro'nun muhteşem çalışmalarına bir bakalım. Yolda yer açmak için Colaba'dan Aarey'e metro bağlantısı da dahil olmak üzere depolarının mümkün olan en kısa sürede tamamlanmasını istiyorlar.

İnsanları metro istasyonundan çıkar çıkmaz hedeflerine ulaştıracak otobüs güzergahları, çekçekler ve taksi durakları şeklindeki son mil bağlantısının da hızlı bir şekilde inşa edilmesi gerekiyor. Bu, metro bağlantılarını daha verimli hale getirecek. Örneğin Powai metro istasyonunda indiğinizde hepsi kalabalık olduğundan yürüme mesafesi pek olmuyor. Orada araba, otobüs veya Uber yok. Bunun değişmesi gerekiyor.

Sahil yolunun da en azından Bandra'ya kadar bir an önce tamamlanması gerekiyor. Kuzey-güney trafiğini iyileştirecek. Ayrıca Priyadarshini Park'tan Worli'ye kadar koşu, bisiklet ve yürüyüş yollarının yer aldığı vaat edilen 175 dönümlük bahçelerin açılışını da sabırsızlıkla bekliyorum.

Mumbai'de Juhu-Vile Parle (JV) Bağlantı Yolu gibi çözülmesi gereken belirli kalıcı trafik engelleri bulunmaktadır. Ayrıca, IIT'de büyük bir darboğaz var ve buradaki trafiği rahatlatmak ve doğu-batı bağlantısını daha sorunsuz hale getirmek için yükseltilmiş bir yolla ele alınması gerekebilecek. Thane'den Borivali'ye giden tünelin de hızla tamamlanması gerekiyor. Hükümet bu programların çoğunu başlatmış olabilir ancak bunları etkili bir şekilde tamamlaması gerekiyor.

Ayrıca yetkililerin her yerde atık su geri dönüşüm tesisleri kurmaya odaklanmasını istiyorum. Arıtılan su daha sonra Royal WeHaberler India Turf Club, Azad Maidan ve şehirdeki diğer bakirelerin bakımı için kullanılabilir. Powai ve Thane'deki yapılarımızda her gün 4 milyon litre suyu geri dönüştürüyoruz ve bunu bahçelerde, sifonlarda vb. amaçlarla kullanıyoruz. Eğer bu şehir genelinde yapılırsa su ihtiyacımız yüzde 30 oranında azalacak ve şehir yıllık bir su üretebilecek. 24 saat su temini. Yaşam kalitesi arttıkça şehre de farklı bir enerji yayılacak.

Raamdeo Agrawal, 67, Grup Başkanı ve Kurucu Ortak, Motilal Oswal Financial Services

Net değer: 1 milyar dolar

Raamdeo Agrawal.

Raamdeo Agrawal.

Bu şehir bu ülkenin Mai-Baap'ıdır. 1978 yılında göçmen olarak buraya geldim ama şu ana kadar altyapıda ciddi bir gelişme olmadı. Mumbai Trans-Liman Bağlantısı, sahil yolu gibi iyi bir başlangıç, ancak hızlı bir şekilde tamamlanması gerekiyor.

Mumbai'nin ülkenin finans merkezi olduğu göz önüne alındığında altyapı fazlasının olması gerekir. Örneğin terminalleri birbirine bağlayarak daha iyi bir havalimanı altyapısına ihtiyacımız var. İkinci olarak havalimanı içi ve çevresindeki yolların rahatlatılması gerekiyor. Ulaşımın modernizasyonu sadece havalimanlarıyla sınırlı değil; S-Bahn ağımızda da büyük bir kaos var. Yerel tren hizmetini neden iyileştiremediğimizi anlamıyorum.

Mumbai, özel bir işgücüne sahip harika bir şehir. Hayatlarını kolaylaştırmak için çaba gösterilmesi gerekiyor. Günlük işe gidip gelme günlük bir ceza haline gelmemelidir. Her ne kadar her şeyin iyileşmeye doğru ilerlediğini görsem de, her şey çok yavaş gerçekleşiyor ve GSYİH büyümemizi yansıtmıyor. Eyalet hükümeti şehre yatırım yapmalıdır. Mumbai daha iyi altyapı ve olanaklar için para ödemeye hazır. O halde neden burada birinci sınıf bir altyapı alamıyoruz? Yeni hükümete en önemli isteğim budur.

Nirmal Jain, 57, IIFL Group'un kurucusu

Net değer: 1 milyar dolar

Nirmal Jain.

Nirmal Jain.

Ülke seçimlere hazırlanırken Mumbai için dilek listem sürdürülebilir kalkınmaya, gelişmiş kamu altyapısına ve sağlam çevre politikalarına odaklanıyor. Mumbai kentsel tıkanıklık, kirlilik ve daha iyi toplu taşımaya duyulan acil ihtiyaçla mücadele ediyor.

Kentin iklim değişikliğiyle mücadelesi, özellikle de artan kirlilikle mücadelesi acilen dikkatimizi gerektiriyor. Bu sorunları çözmek için yeşil teknolojilerin kullanılmasını ve yeşil alanların arttırılmasını, hava kalitesinin iyileştirilmesini ve vatandaşlara daha sağlıklı yaşam koşulları sağlanmasını savunuyorum. Elektrikli toplu taşımaya yatırım yapmak ve elektrikli üç tekerlekli bisikletlere geçiş yapmak, kirliliği ve gürültüyü önemli ölçüde azaltacak ve karbon ayak izimizi azaltacaktır. Ayrıca, katı atık yönetimi uygulamaları kirlilikle mücadele ve sürdürülebilirliği teşvik etme açısından kritik öneme sahiptir.

Hükümetin sahil yolları, metro genişletmeleri ve limanlar arası bağlantılar gibi girişimleri doğru yönde atılmış adımlardır ve planlandığı gibi tamamlanmalıdır.

Eğitim ve kültür merkezlerinin tanıtımı da kentin katma değerinin sağlanmasının bir diğer ön koşuludur. Mumbai, eğitim, sanat ve kültüre odaklanarak yenilik ve yaratıcılık merkezi konumunu güçlendirebilir. Bu sadece bölge sakinlerinin yaşam kalitesini artırmakla kalmayacak, aynı zamanda uluslararası yetenekleri ve turistleri de çekerek ekonomik büyümeyi ve kültürel zenginliği artıracaktır.

BN Singh, 83, Alkem Laboratuvarları'nın CEO'su ve kurucu ortağı

Net Değer: 3 milyar dolar (Singh ve ailesi)

BN Singh.

BN Singh.

50 yılı aşkın süredir Mumbai'de yaşıyorum ve şehrin hem bölge hem de nüfus açısından büyüdüğünü gördüm. Dilek listem şehrin yaşam kalitesinin iyileştirilmesiyle ilgili. Trafiği rahatlatmak ve işe gidip gelme sürelerini kısaltmak için daha iyi toplu taşıma. Yeşil alanları artırarak ve tüm Mumbaikar'lara temiz su ve sanitasyon sağlayarak kirlilikle mücadele etmemiz gerekiyor ki bu henüz gerçekleşmedi.

Şehrin aynı zamanda dayanıklı sağlık sistemlerine de ihtiyacı var; bu da kamu sağlık tesislerine daha fazla yatırım yapılması, tıbbi araştırmaların teşvik edilmesi ve herkesin sağlık hizmetlerine eşit erişiminin sağlanması anlamına geliyor. Mumbaikarlıların daha iyi refahı için kamusal kullanıma yönelik daha fazla açık alana, yeşil alanlara ve kamusal dinlenme tesislerine erişime ihtiyacımız var.

Ashwin Damera, 45, Emeritus'un kurucu ortağı ve CEO'su

Net değer: 1 milyar dolar

Ashwin Damera.

Ashwin Damera.

Mumbai'de birçok önemli altyapı projesi yürütülüyor ve vatandaşların en büyük umudu bu projelerin zamanında hayata geçirilmesi. İster sahil yolunun tamamen açılması, ister Navi Mumbai havaalanı, ister metronun genişletilmesi.

Şehir aynı zamanda Bangalore'daki su sorunları veya Delhi NCR'nin kirlilik sorunları gibi diğer şehirlerin yaşadığı altyapı darboğazlarından da ders almalı ve bunlardan kaçınmalıdır.

Yeni hükümetin çok daha iyi bir gecekondu rehabilitasyon politikası oluşturmak için çalışmasını isterim. Bu, bu korkunç koşullarda yaşayan milyonlarca Mumbaikar'a haksızlık.