Mumbai, Mumbai Kongre başkanı Varsha Gaikwad, sivil havacılık bakanlığından Mumbai havaalanının pist bölgesinden etkilenen bölgeyi “etkilenen altyapı” olarak ilan etmesini istedi.
HT resmi
Mumbai Kuzey Merkez parlamento koltuğunu temsil eden Gaikwad, Sivil Havacılık Bakanı KR Naidu'ya yazdığı bir mektupta, sivil havacılık bakanlığının uyguladığı yükseklik kısıtlamaları nedeniyle Mumbai havaalanının pist bölgesindeki 6.000'den fazla binanın yeniden geliştirilmesinin devam ettiğini söyledi. belirsizlik içinde.
Huni bölgesi, uçuşların iniş ve kalkış sırasında izlediği belirli yollar boyunca pistler boyunca uzanan alanları içerir.
“Bu, birçok yeniden geliştirme projesinin uygulanabilirliğini ciddi şekilde etkiledi ve Vile Parle, Santacruz, Kurla ve Ghatkopar'da yaşayan 600.000 ila 800.000 Mumbaikar'ı istikrarsız bir duruma soktu. Durdurulan kalkınma projeleri bölge sakinlerine mali sıkıntı yaşatıyor” dedi.
“Bu binalardan bazıları Chhatrapati Shivaji Maharaj Uluslararası Havalimanı'nın inşasından önce de mevcuttu. Bu binaların acilen rehabilite edilmesi gerekiyor. Bu bölgedeki gecekonduların yeniden imar edilmesi de etkileniyor. Havalimanının işletme güvenliği tehlikeye atılamaz ancak hükümet huni kısıtlamalarından etkilenen ailelerin endişelerini gidermeli” diye ekledi.
Lok Sabha Milletvekili, iletim kuleleri ve yüksek frekanslı iletişim sisteminin, ülkenin en yoğun havalimanlarından biri olan havalimanının güvenliğini tehlikeye atmayacak şekilde yeniden konumlandırılması gerektiğini söyledi.
Kongre lideri, aynı şekilde, havalimanının güvenliğinden ödün vermeden huni hattının yeniden değerlendirilmesinin fizibilitesinin de incelenmesi gerektiğini talep etti.
Bu “altyapıdan etkilenen bölge” için spesifik bir rehabilitasyon politikasının formüle edilmesinde bir gecikme vardır. Sivil Havacılık Bakanlığı ve Maharashtra Hükümeti'nin böyle bir politikayı formüle etmek için hızla birlikte çalışması gerekiyor.
“Politika, tam geliştirme potansiyeline ulaşılıncaya kadar geliştirme fırsatlarının kaybını telafi etmek için TDR şeklinde ek geliştirme hakları sağlamalıdır. Bu bölgedeki yenileme projelerini uygulanabilir kılmak için çeşitli inşaat primlerinden feragat edilmesi gerekiyor” dedi.
Bu makale, metinde herhangi bir değişiklik yapılmadan otomatik bir haber ajansı beslemesinden oluşturulmuştur.
HT resmi
Mumbai Kuzey Merkez parlamento koltuğunu temsil eden Gaikwad, Sivil Havacılık Bakanı KR Naidu'ya yazdığı bir mektupta, sivil havacılık bakanlığının uyguladığı yükseklik kısıtlamaları nedeniyle Mumbai havaalanının pist bölgesindeki 6.000'den fazla binanın yeniden geliştirilmesinin devam ettiğini söyledi. belirsizlik içinde.
Huni bölgesi, uçuşların iniş ve kalkış sırasında izlediği belirli yollar boyunca pistler boyunca uzanan alanları içerir.
“Bu, birçok yeniden geliştirme projesinin uygulanabilirliğini ciddi şekilde etkiledi ve Vile Parle, Santacruz, Kurla ve Ghatkopar'da yaşayan 600.000 ila 800.000 Mumbaikar'ı istikrarsız bir duruma soktu. Durdurulan kalkınma projeleri bölge sakinlerine mali sıkıntı yaşatıyor” dedi.
“Bu binalardan bazıları Chhatrapati Shivaji Maharaj Uluslararası Havalimanı'nın inşasından önce de mevcuttu. Bu binaların acilen rehabilite edilmesi gerekiyor. Bu bölgedeki gecekonduların yeniden imar edilmesi de etkileniyor. Havalimanının işletme güvenliği tehlikeye atılamaz ancak hükümet huni kısıtlamalarından etkilenen ailelerin endişelerini gidermeli” diye ekledi.
Lok Sabha Milletvekili, iletim kuleleri ve yüksek frekanslı iletişim sisteminin, ülkenin en yoğun havalimanlarından biri olan havalimanının güvenliğini tehlikeye atmayacak şekilde yeniden konumlandırılması gerektiğini söyledi.
Kongre lideri, aynı şekilde, havalimanının güvenliğinden ödün vermeden huni hattının yeniden değerlendirilmesinin fizibilitesinin de incelenmesi gerektiğini talep etti.
Bu “altyapıdan etkilenen bölge” için spesifik bir rehabilitasyon politikasının formüle edilmesinde bir gecikme vardır. Sivil Havacılık Bakanlığı ve Maharashtra Hükümeti'nin böyle bir politikayı formüle etmek için hızla birlikte çalışması gerekiyor.
“Politika, tam geliştirme potansiyeline ulaşılıncaya kadar geliştirme fırsatlarının kaybını telafi etmek için TDR şeklinde ek geliştirme hakları sağlamalıdır. Bu bölgedeki yenileme projelerini uygulanabilir kılmak için çeşitli inşaat primlerinden feragat edilmesi gerekiyor” dedi.
Bu makale, metinde herhangi bir değişiklik yapılmadan otomatik bir haber ajansı beslemesinden oluşturulmuştur.