Mumbai dört yılın en kötü kirli kışını yaşadı: CSE raporu | Bombay’dan Haberler

betül

Member
Bilim ve Çevre Merkezi’nin (CSE) bir raporuna göre PM2.5 (çapı 2,5 mikrondan daha küçük olan ince, solunabilir partikül madde) konsantrasyonu geçen kış Mumbai’de son dört yılın en yüksek seviyesindeydi.


Yüksek PM2.5 seviyeleri, insanların sağlığını etkileyebilecek hava kirliliğine neden olur (Dosya Fotoğrafı)

Yüksek düzeyde PM2.5, insanların sağlığını etkileyebilecek hava kirliliğine neden olur.

Delhi merkezli CSE’nin Merkezi Kirlilik Kontrol Kurulu’nun (CPCB) bu hafta yayınlanan verilerinin analizine göre, 2019-20 kışında ortalama 64 ug/m3 (metreküp hava başına mikrogram), PM2.5 seviyeleri Mumbai’de 2022-23’te 77 µg/m³’e yükseldi ve %14 kötüleşti.

Mega Şehirlerde Kış Kirliliği: Delhi Dışında Büyüyen Kriz başlıklı rapora göre, Mumbai’de havanın en kirli olduğu gün, PM2.5 seviyelerinin 148 µg/m³ ile zirve yaptığı 18 Ocak oldu.

Ayrıca Okuyun: Kış Aylarında En Kötü Hava Kirliliğine Uğrayan Şehirler Arasında Bengaluru: Çalışma

Genel olarak Ocak ayı, ortalama 95 µg/m³ PM2.5 ile kış mevsiminin en kirli ayı oldu.

Rapora göre, Mumbai’deki Bandra-Kurla-Comlpex veya BKC, 122 µg/m³’lük ortalama PM2.5 okuması ile 24 saatlik standart olan 60 µg/m³’ün iki katı ile geçen kış en kirli noktaydı. Ulusal Hava Kalitesi Standartlar (NAAQS). Yıllık standart 40ug/m3’tür.

BKC’ye ek olarak, bunlar Deonar (121µg/m³), Mazagaon (109µg/m³), Navy Nagar (107µg/m³) ve Chakala’yı (97µg/m³) içerir. Analiz ayrıca, CSE’nin verilerini incelediği mega şehirler arasında (Delhi hariç) Mumbai’nin en az “iyi” AQI gününe sahip olduğunu gösteriyor.

Mumbai’nin Hindistan’ın en kirli şehri (parçacıklı madde kirliliği açısından) olarak Delhi’yi geride bıraktığına dair giderek daha popüler hale gelen görüşün aksine, CSE raporu, şehir genelinde kış ortalamasının Zirvede PM2.5 olan ulusal başkentin 151µg/g kaldığını gösteriyor. 2022-23’te m³. Sırada Kalküta (80 µg/m³), hemen ardından daha önce de belirtildiği gibi 77 µg/m³ ile Mumbai geliyor.

Üçüncü sırada olmasına rağmen, CSE’deki araştırmacılar Mumbai verilerinde endişe verici bir eğilim kaydetti. “PM seviyelerinin son derece yüksek olduğu Delhi dışında Mumbai, Howrah-Kolkata, Bengaluru, Haydarabad ve Chennai’deki 66 monitörden gelen verileri analiz ettik. CSE Program Yöneticisi (Urban Lab) ve raporun baş yazarı Avikal Somvanshi, “Bunlardan en kirli beş bölgenin tümü Mumbai’den geldi” dedi.

“Bu kış, bazı mega şehirler (Delhi hariç) önceki kışa göre daha yüksek mevsimsel PM2.5 ortalamaları kaydetti. Bu, bu şehirlerdeki toplam emisyonların yüksek olduğunu veya artmakta olabileceğini açıkça gösteriyor” dedi.

Ayrıca Şunu Okuyun: “Mumbai’nin Hava Kalitesi Verileri Muhtemelen Hileli Olabilir”

SAFAR’ın kurucusu ve yöneticisi ve Ulusal İleri Araştırmalar Enstitüsü’nde (NIAS) bilim adamı olan Gufran Beig, geçen kış kirlilik seviyelerindeki ani artışın olası nedenlerini şöyle açıkladı: “La Nina’daki koşullar, ekvator Pasifik’teki soğuk deniz sıcaklıklarıyla ilgilidir. Bu kışı üst üste üçüncü kez ayarlayan ve yakın gelecekte iklim değişikliği nedeniyle önem kazanması bekleniyor. Bu, Mumbai metropol alanı çevresinde son derece sakin rüzgarlara ve ihmal edilebilir düzeyde kirletici yayılmaya neden oldu.”

“İnşaat ve araçlar dahil olmak üzere Mumbai’nin kaynağındaki emisyonlarının da artması muhtemel. Ancak meteoroloji de önemli bir rol oynar. Mumbai, kış aylarında en az her üç ila dört günde bir rüzgar yönünün tersine dönerdi, ancak son yıllarda bu yalnızca her 15 günde bir gerçekleşti. Bu da şehrin havasını temizleme kabiliyetini etkiliyor” dedi.

Beig, “Rüzgarlar ağırlıklı olarak kuzey Hindistan’dan estiği için, daha kirli bölgelerden sınır ötesi toz ithal etmek de yerel durumu daha da kötüleştirebilir.”