Mumbai-Ahmedabad hızlı treninin ilk bölümü 2026'da tamamlanacak: Ashwini Vaishnaw | Mumbai Haberleri

betül

Member
Demiryolu Bakanı Ashwini Vaishnaw Cuma günü yaptığı açıklamada, Mumbai-Ahmedabad hızlı treninin Billimora'dan Surat'a giden ilk bölümünün 2026 yılına kadar hazır olacağını duyurdu.


Mumbai-Ahmedabad güzergahı Hindistan'ın onaylanmış tek yüksek hızlı demiryolu projesidir. (arşiv fotoğrafı)

Mumbai ziyareti sırasında bakan, testlerin tamamlanmasının ardından E5 serisi Shinkansen trenleri kullanılarak Billimora-Surat güzergahında gerçekleştirileceğini söyledi.

Hindustan Times – Son dakika haberleri için en hızlı kaynağınız! Şimdi Oku.

Gujarat'ta halihazırda 250 kilometreden fazla taşıyıcı hizmete açıldı.

Vaishnaw, Vikhroli Şaftında tünel kazı çalışmaları için ilk uzaktan kumandalı patlamaları gerçekleştirerek tünel açma çalışmalarının başlangıcı oldu.

Ayrıca şunu okuyun:21 km uzunluğundaki hızlı tren tünelinin giriş noktalarında çalışmalar sürüyor

Ancak 508 km'lik güzergahın tamamının tamamlanmasına ilişkin kesin takvimi vermedi.

Ülkenin ilk hızlı tren projesinin önceki Maharashtra hükümetinin gecikmeleri nedeniyle gecikmelerle karşı karşıya kaldığını da sözlerine ekledi.

Vaishnaw, “Uddhav Thackeray hükümeti bu projeyi durdurmasaydı şimdiye kadar Maharashtra'da pek çok iş tamamlanmış olacaktı” dedi.

Bu arada Mumbai Demiryolları, 21 kilometre uzunluğunda bir tünel inşa etmek için dört noktada inşaat mühendisliği çalışmalarına başladı.

Şu anda, Ghansoli yakınlarındaki Vikhroli, Thane ve Sawli'de, yer altı demiryolu tünelinin tüm giriş noktalarında çalışmalar sürüyor.

Yer altında 56 metre derinliğe sahip tünelin en derin bölümü, Godrej & Boyce'nin Şubat 2023'te National High-Speed Rail Corporation Limited'e (NHSRCL) devrettiği saha olan Vikhroli'de olacak.

Ancak tünelin fiili çalışması, giriş noktalarının hazır olması ve tünel açma makinelerinin (TBM'ler) devreye alınmasıyla ancak bir yıl içinde başlayacak.

NHSRCL'deki gelişmelerden haberdar olan kişilere göre kazık çakma işi %100 tamamlandı ve Vikhroli'de kazı çalışmaları şu anda devam ediyor.

Şaft, iki tünel açma makinesini BKC ve Ghansoli'ye doğru iki farklı yönde indirmek için kullanılacak.

Demiryolları Bakanlığı'na göre Mumbai-Ahmedabad güzergahı, Hindistan'ın Japon hükümetinin bu projenin uygulanmasını desteklediği onaylı tek yüksek hızlı demiryolu projesidir.

İşletme planı, yüksek hızlı trenlerin koridorda 320 km/saat hızla ilerleyerek 508 kilometrelik güzergah boyunca 12 istasyonda durmasını öngörüyor.

Bakanlık, yoğun saatlerde her 20 dakikada bir, yoğun olmayan saatlerde ise her 30 dakikada bir, her yönde günde 35 tren çalıştırmayı planlıyor.

Yolculuk, sınırlı duraklarla (Surat ve Vadodara'da) bir saat 58 dakika, tüm duraklarla birlikte iki saat 57 dakika sürüyor.

MAHSR koridorunun operasyonel kontrol merkezi Sabarmati'de yer alacak.