Milind Deora, Mumbai havaalanındaki gevşek güvenlik protokolleri nedeniyle Havacılık Bakanı'na yazıyor | Mumbai Haberleri

betül

Member
MUMBAI: Milletvekili Shiv Sena Milind Deora, Sivil Havacılık Bakanı Ram Mohan Naidu'ya yazdığı bir mektupta, Mumbai havaalanında gelişmiş güvenlik protokolleri ve Hindistan Hava Kuvvetleri'ne (IndiGo) ait bir uçağın bir hava yolu üzerindeyken indiği yakın tarihli bir olayla ilgili kapsamlı bir soruşturma yapılması çağrısında bulundu. Hindistan uçağı da aynı pistten aynı anda havalandı.


Milind Deora, Shiv Sena Milletvekili. HT fotoğrafı

Deora, Naidu'ya yazdığı mektubunda durumun ciddiyetini vurguladı ve şunları söyledi: “Havaalanının şu anda günde 1.000'den fazla uçuş gerçekleştirdiği göz önüne alındığında, bu olay pist tıkanıklığıyla ilgili kritik riskleri vurguluyor ve bir sorun teşkil ediyor ve uçuşların güvenliğine ciddi bir tehdit oluşturuyor. yolcular.”

Artık kriketteki en sevdiğiniz oyunu izleyebilirsiniz. Her zaman ve her yerde. Nasıl olduğunu öğrenin

Milletvekili, bu tür tehlikeli hataların tekrar yaşanmasını önlemek için acil müdahale ve eylem çağrısında bulundu. Altta yatan nedenleri ve ramak kala olaya katkıda bulunan prosedür veya sistem hatalarını belirlemek için olayla ilgili kapsamlı bir soruşturma yapılması çağrısında bulundu.

Deora ayrıca pist tıkanıklığıyla ilgili riskleri azaltmak ve gelecekte benzer olayları önlemek için sağlam mekanizmaların mevcut olmasını sağlamak amacıyla mevcut güvenlik protokollerinin gözden geçirilmesi ve güçlendirilmesi çağrısında bulundu. Ayrıca, havaalanının altyapısının kapsamlı bir şekilde değerlendirilmesi ve yüksek hacimli hava trafiğini daha güvenli ve verimli bir şekilde idare etmek için kapasitenin genişletilmesine yönelik uygulanabilir seçeneklerin araştırılması çağrısında bulundu.

Olayın ardından hava trafik kontrolü memurlarından birini görevden aldı. Hindistan Havalimanları Otoritesi'nin (AAI) havacılık güvenliğinden sorumlu eski genel müdür yardımcısı Mangala Narsimhan, daha önce benzer olaylarla ilgili endişelerini dile getirmişti. 2013 yılında e-postalarda, Mumbai Havalimanı'na varış ve kalkışlar arasındaki mesafelerin ve zaman aralıklarının, büyük ölçüde Mumbai Uluslararası Havalimanı Limited'in (MIAL) emriyle, havalimanının güvenli olduğu izlenimini yaratmak için gereksiz yere güvenlik sınırlarının altına indirildiği konusunda uyarıda bulundu. Saatte yönetilen 54 hareketi barındırır.

Açık sözlülüğü nedeniyle 2018 yılında kovulan Narsimhan, uyarılarının, bir uçağın havalandığı ve gelen uçağın çok yakında olduğu birçok tehlikeli “çift kanatlı duruma” yol açtığını ve bu durumun, uçağın pas geçmesine veya A'ya yaklaşmasına neden olduğunu itiraf etti. Kule kontrolörü zamanında iniş izni veremediğinden kaçırılan yaklaşmanın gerçekleştirilmesi gerekir.

Narsimhan, “2013 yılında alarma geçtiğimde, Mumbai'deki hava trafik kontrolü genel müdürü, Mumbai havaalanındaki bu tür geçişler ve diğer güvenlik olayları hakkında beni bilgilendirmeyi bıraktı” dedi. “Bu durum verimsiz hale geldi çünkü güvenlik olaylarını gizlemek, altta yatan sorun devam ederken ve hatta daha da kötüleşirken örtbaslara yol açıyor.”

Son olaya yanıt olarak AAI, Pazartesi günü hava trafik kontrolörlerine, Mumbai havaalanına gelen ve buradan kalkan uçuşlar arasındaki mesafeyi korumak için Standart Operasyon Prosedürlerine (SOP) sıkı sıkıya uymaları yönünde talimat veren bir genelge yayınladı. Genelgede, “Olayın ayrıntılarına ilişkin ön soruşturma, Mumbai Havalimanı'na varışlar arasındaki zamanlamaya ilişkin revize edilmiş SOP'nin ihlal edildiğini gösteriyor.” deniyordu.