Kurtaran Sena: Maha Partisinin Savarkar ile Yakınlığı | Bombay’dan Haberler

betül

Member
Geçen ay Uddhav Thackeray liderliğindeki Sena grubu, Kongre lideri Rahul Gandhi’nin iktidardaki Bharatiya Janata Partisi tarafından yönetilen eski Hindu Mahasabha lideri Vinayak Damodar Savarkar’a hakaret ettiği algısını dile getirmesinin ardından Maharashtra müttefiki Vikas Aghadi’ye (MVA) bir uyarı yayınladı. çok değerliydi (BJP).


BONUS
Vinayak Damodar Savarkar.


Gandhi kesinlikle Savarkar’ın adından defalarca bahsetmiştir – geçen Kasım ayında Gandi kendi Bharat Jodo Yatra’sıyla Maharashtra’yı gezdiğinde, 20’lerin başındaki Hindutva ideoloğu hakkındaki sözleri ülke çapında protestolara yol açtı. Geçenlerde Parlamento’dan ihraç edilmesinin ardından düzenlediği basın toplantısında Savarkar’a bir kez daha atıfta bulundu.

Maharashtra Başbakanı Shinde ve BJP tarafından seküler partilerle aynı safta yer aldığı için sık sık alay edilen Uddhav Thackeray, bu kez destek tabanına Hindutva’yı geride bırakmadığını göstermeye karar verdi.

27 Mart’ta Malegaon’da düzenlenen bir mitingde Thackeray, Savarkar’ın hakaretine müsamaha gösterilmeyecek “tanrısal bir figür” olduğunu söyledi. Thackeray Gandhi, “Demokrasiyi kurtarmak için birlikte savaşıyoruz, ancak ittifak içinde sürtüşmelere yol açacak açıklamalarda bulunmayın veya adımlar atmayın” uyarısında bulundu.

Sena’nın Savarkar’a olan sevgisi, o zamanlar kurucu lider Bal Thackeray liderliğindeki partinin daha geniş bir destek tabanı kazanmak için Hindutva ideolojisine döndüğü 1980’lere kadar uzanıyor.

Temel göçmen karşıtı yeryüzünün evlatları ideolojisi, ona Mumbai ve Thane’de vatandaş anketlerinde diğer partileri geride bırakmaya yetecek kadar nüfuz kazandırmıştı. 1985’te Bal Thackay, daha sağlam bir zemine ihtiyacı olduğunu fark etti. İki yıl sonra, Mumbai’nin Vile Parle seçim bölgesindeki toplantı için yapılan bir ara seçimde Sena, Hindutva tahtasına bindi. Aynı zamanda, BJP’nin bir yan kuruluşu olan Vishwa Hindu Parishad’ın (VHP), birçok Hindu’nun doğum yeri olduğuna inanılan 16. yüzyıldan kalma Babri Mescidi Prayagraj Camii’nin varlığını vurgulayan Ram Janmabhoomi hareketini başlattığı sıralardaydı. Ram’ın.

Shiv Sena koltuğu kazandı ve belediye açısından hassas Aurangabad’da (şimdi Chhatrapati Sambhaji Nagar) 1988 belediye seçimlerinde gündemi sürdürmek için ilham aldı. Parti, belediye meclisini kazandı ve birkaç istisna dışında, merkez şehir Maharashtra’da onlarca yıldır iktidarda.

Parti tarafından ilk kez bir seçimde kullanılan Hindutva gündeminin başarısı, 1980’de kurulduğu sırada atıfta bulunulan Gandhi sosyalist ideolojisinden Hindutva gündemi lehine kaçınan BJP’nin dikkatini çekti. Parti Bal Thackeray’a döndü ve Hindistan’daki en uzun süredir devam eden siyasi ittifaklardan biri kuruldu.

Bal Thackeray, partinin idolü 17. yüzyıl Maratha savaşçı-kral Chhatrapati Shivaji olarak kalmasına rağmen, birkaç Maharashtrian Hindutva liderinden biri olan Savarkar’ı düzenli olarak çağırdı.

Önemli bir şekilde, Bal Thackeray’ın babası, ülkenin ilk Adalet Bakanı ve Dalit hakları savunucusu BR Ambedkar ile yakın bağları olan önde gelen bir sosyal reformcu olan merhum Keshav, diğer adıyla Prabodhankar Thackeray, Savarkar’ı açık sözlü bir eleştirmendi ve onu bir Bramhini lideri olarak gördü.

Bununla birlikte, Maharashtra’da Savarkar zaten herkesin bildiği bir isimdi: Özgürlük mücadelesine katılımı ve Andaman adasında hapsedilmesiyle ilgili hikayeler okullarda öğretildi. 1857’deki Kurtuluş Savaşı’nı anlatan kitapları ve 1910’da Fransa’nın Marsilya kentinde hapsedildiği sırada yazdığı ünlü ‘Ne Majasi Ne Parat Matrubhoomi La’ (Beni anavatanıma geri götür) gibi şiirleri zaten popülerdi. .

Kongre liderliğindeki Birleşik İlerici İttifak (UPA) hükümeti, 2004 yılında Andaman hapishanesinde Savarkar’ı anan bir plaketi kaldırdığında, Shiv Sena, Kongre Bakanı Mani Shankar Aiyer’e yönelik eleştirilerini dile getirdi. Bal Thackeray, Aiyer’in heykelinin ayakkabı giyerken görüldüğü bir protestoya katıldı. O zamanlar aynı zamanda devletin iktidar partisi olan Kongre, hem Hindu karşıtı hem de Maharashtra karşıtı olarak tasvir edildi.

“Bal Thackeray, kültürü, ideolojisi ve hatta Chhatrapati Shivaji Maharaj ve bu bağlamda Savarkar’da her zaman politikasına uygun rahat bir duruş sergiledi … Savarkar’ı özgürlük mücadelesinden ötürü övdüğünde, asla geri adım atmadı. Hinduizm veya inek hakkındaki görüşü,” dedi Sena tarihçisi Sanjay Patil.