hızlı tren için BKC, Thane arasındaki 21 km’lik tünel | Bombay’dan Haberler

betül

Member
Bombay: Mumbai-Ahmedabad hızlı tren hattı üzerindeki Bandra Kurla Kompleksi ile Thane’deki Shilphata Tren İstasyonu arasında yakında 21 km’lik bir tünel kazılacak. Su altında yedi kilometre ilerleyecek ve onu Hindistan’daki en uzun su altı tüneli yapacak.


DOSYA – Bu 24 Eylül 2014 dosya fotoğrafında, yolcular Tokyo’daki Tokyo İstasyonunda Shinkansen hızlı trenine biniyor. Hindistan Başbakanı Narendra Modi, Shinzo Abe’nin 11 Aralık 2015 Cuma günü başlayan bu hafta sonu ziyaretinin, Japonya’nın Access’in nükleer dönüşümüne yardım etmesiyle Hindistan’ın yüksek hızlı trenler, ‘akıllı şehirler’ ve benzerlerini inşa etmesine yardım etmede önemli bir adım olacağını umuyor. enerji santrallerini ekonomik bir güç merkezi teknolojisine dönüştürüyor. Hindistan ve Japonya, Hindistan’ın finans merkezi Mumbai’yi Modi’nin memleketi Gujarat’ın ticari başkenti Ahmadabad’a bağlayan yüksek hızlı tren için 15 milyar dolarlık bir anlaşma imzalamaya hazırlanıyor. Tren, 505 kilometrelik güzergahta seyahat süresini sekiz saatten iki saate indirecek. (AP Fotoğrafı/Shizuo Kambayashi, dosya) (AP)

Ulusal Yüksek Hızlı Demiryolu Şirketi Limited (NHSRCL) Cuma günü €Yükleniciye 6.300 crore projesinin yakında inşaata başlaması bekleniyor. Japon “Shinkansen” hızlı trenlerinin tünelden 300 ila 350 km/s hızlarda geçmesi bekleniyor. Her iki yönde trafik için iki raylı tek tüplü bir tünel olacak.

Bir NHSRCL yetkilisi Salı günü yaptığı açıklamada, “Teknik olarak nitelikli iki teklif sahibinin mali teklifleri bugün açıldı ve M/s Afcons Infrastructure Limited en düşük teklifi verdi.” Bu ihalenin teknik teklifleri 9 Şubat 2023 tarihinde açıldı.

“Çalışma kapsamında tünele ek olarak 37 noktada 39 teknik oda da yapılacak. 13,1 m çapında delme kafasına sahip tünel açma makineleri (TBM) kullanılmaktadır. Bir NHSRCL mühendisi, “Normalde, metro tünelleri için 5m ila 6m çapında matkap uçları kullanılıyor” dedi.

Tünelin yaklaşık 16 km’lik kısmının kazılması için üç adet TBM kullanılacak ve kalan beş km’lik kısım Yeni Avusturya Tünel Açma Yöntemi (NATM) kullanılarak inşa edilecek. Kanal, Thane’deki Parsik Tepeleri’nin 114 metre altında tek bir en derin inşa noktası ile 25 ila 65 metre derinliğinde olacak.

BKC, Vikhroli ve Sawli’de sırasıyla yaklaşık 36, 56 ve 39 metre derinlikteki üç şaft inşaatı kolaylaştıracaktır. Geçenlerde bu proje için Vikhroli’deki Godrej’den arazi verildi. Bu şaftlar, TBM’nin delmeye başlaması için giriş noktaları görevi görür.

Bu arada, yetkililer bu haftanın başlarında Vikhroli’de tünel inşaatı için ağaç kesme ihaleleri açtı.

“Tüm ağaçların %67’sinden fazlası, yaygın olarak hayvan yemi olarak kullanılan istilacı, yerli olmayan (egzotik) türlerdir. 5.300’den fazla ağacın telafi edici bir şekilde dikilmesini üstleneceğiz. Ayrıca 141 ağaç dikeceğiz” dedi.

NHSRCL’ye göre 3.925 hektarlık bir alanda toplam 1.828 ağaç bulunmaktadır. Bu, çekiş ve dağıtım istasyonlarının inşası için iki hektarlık bir alan üzerindeki 1.243 ağacı etkileyecektir. Tünel şaftı ve havalandırma binasının inşası için 1,9 hektarlık arazide en az 585 ağaç kesilecek.

Bu koridorda ise Gujarat’ta %32,93 ve Maharashtra’da %13,72’lik fiziki ilerleme sağlandı. Gecikme, Maharashtra’daki arazi edinimi sorunlarına bağlandı.

Gujarat ve Dadra & Nagar Haveli’de toplam 352 km yüksekliğindeki viyadüğün yaklaşık 257 km’si kazık, 180 km’si temel, 155 km’si iskele ve 37 km’si kiriş rampası tamamlandı. bir çaba €Bu proje için şu ana kadar değeri olan 38.506 crore yapılmıştır. €1.08 lakkrore.