Hintli tüketici neden eKYC'ye karşı ihtiyatlı? Mumbai Haberleri

betül

Member
Aadhaar hakkında beyin fırtınası başladığında, Nandan Nilekani liderliğindeki kurucu ekip Müşterinizi Tanıyın (eKYC) elektronik uygulamasını öngördü. Finansal kuruluşların, kara para aklama ve terörün finansmanı gibi yasa dışı faaliyetlerle istismar edilmemeleri için KYC'yi benimsemeleri gerekmektedir.


Finansal kuruluşların, kara para aklama ve terörün finansmanı gibi yasa dışı faaliyetlerle istismar edilmemeleri için KYC'yi benimsemeleri gerekmektedir.

Geçtiğimiz yıl dünya çapında yaklaşık 63 milyar eKYC gerçekleştirildi ve müşteri edinme maliyetleri birçok yerde %99 oranında düştü. Bir kişinin kimliğini doğrulamak için bir bankayı ziyaret ettiği fiziksel bir KYC, ₹250-400. Ancak eKYC ile maliyetler büyük ölçüde azalır ₹15-40. Değeri daha da düşürme fırsatı var. eKYC'nin çok basit olmasının ve dünya çapındaki bankaların bunu benimsemeye çalışmasının bir nedeni de budur. Ama hayat her zaman olduğu gibi o kadar da kolay değil!

Yalnızca HT Uygulamasından en son Hindistan Genel Seçim haberlerine özel erişim elde edin. Şimdi İndirin! Şimdi İndirin!

Bu, Singapur merkezli bir teknoloji danışmanlık ve araştırma şirketi olan Twimbit'in araştırma başkanı ve kurucu ortağı Varnika Goel ile yapılan görüşmede açıkça ortaya çıkıyor. “Hindistan'da Aadhaar ve PAN kartlarını kullanarak eKYC yapma seçeneği var. Ancak tüm müşteriler bu konuda rahat hissetmiyor.” Goel'e göre bunun nedeni çoğu bankanın bu işi üçüncü taraf sağlayıcılara yaptırmış olması. Beklemedikleri şey ise güvenin azalmasıydı. Hindistan'ın “güven eksikliği olan bir toplum” olduğu gerçeği, India Stack ve Aadhaar'ın mimarlarıyla yapılan görüşmelerde tekrarlanan bir temaydı. India Stack, Aadhaar üzerine kurulu, Hindistan vatandaşları için güvenli ve kağıtsız işlem ve hizmetler sağlayan bir dizi dijital altyapı hizmetidir. Buna eKYC de dahildir.

Goel ve Twimbit'teki ekibi, dünya çapında hangi bankaların eKYC'de lider olduğuna dair bir rapor yazdı. 'Güven açığına' rağmen, çeşitli parametrelere göre ilk 10 bankadan beşi Hint bankaları tarafından işgal ediliyor. Bunlar arasında Bank of Baroda (BoB), HDFC Bank, Axis Bank ve Hindistan Devlet Bankası (SBI) yer alıyor. Bunu başarmak için Goel, bir bankadaki eKYC deneyimlerini anlamak için dünya çapındaki “kullanıcılarla” zaman geçirdiklerini söylüyor.

Örneğin Hindistan'da kaydolan pek çok kişinin dijital açıdan bilgili olmadığını ve yönlendirilmeye ihtiyaçları olduğunu söylüyor. En kolay yol, eKYC'yi gerçekleştirmek için sorunu olan kişileri işe almaktır. Yani Habernun diğer ucunda insanların kimliklerini doğrulayan muhabirler var. Ancak gerçek şu ki, bu süreç için ne kadar çok kişiye ihtiyaç duyulursa, şube işletme maliyeti de o kadar yüksek oluyor. Buna üçüncü taraf kişilerden duyulan rahatsızlık da eklendiğinde eKYC birdenbire pek çok kişi için kullanışsız görünüyor. Goel, “Bir banka şubesine gitmeyi ve bunu bizzat yaptırmayı tercih ediyorlar” diyor.

Goel'in araştırmasına göre bunu dünyada en iyi BoB yapıyor. Sebepleri incelendiğinde bankanın çoğu süreci otomatize ettiği ve müdahalenin gerekli olduğu durumlarda sohbet penceresi sağladığı ortaya çıkıyor. Müşterilerin karşılaştığı bir diğer sorun ise uzun bekleme süreleridir. Burada en çok puanı SBI alıyor, onu BoB takip ediyor. Çünkü her ikisi de insanların “randevu” almasına izin veriyor. Herkesin yüksek hızlı internete erişimi olmadığı için Hindistan gibi bir ülkede bu çok önemlidir. Randevular verilip hatırlatıldığında insanlar randevuları tamamlamak için zaman ayırırlar. Banka açısından bakıldığında bu çok önemlidir, çünkü bekleme süreleri çok uzun olursa insanlar çıkış yapabilir ve müşteri kaybetme şansı katlanarak artar.

Şaşırtıcı olan BoB ve SBI'nin de ilk 10'un başında yer alması. Ancak bu Goel için sürpriz değil. “Özel bankaların çoğu, siz onlarla konuşup bu şirketlerin neler yaptığını gösterene kadar başarı oranlarının hala yüksek olduğuna inanıyor. Bu onlar için bir 'aha' anı.

Sıradaki ne? Yapay zeka ve makine öğrenimi (AI/ML) her alana giriyor ve bankaların elektronik kimlik kontrollerini insanlara sadece yüzlerini göstererek gerçekleştireceği çok da uzak olmayan bir gelecek öngörüyor. Desen tanıma yazılımı, veritabanlarını tarayacak ve kişinin söylediği kişi olup olmadığını doğrulayacaktır. Maliyetler daha da düşecek. Video görüşmesinde hata yaptıkları için daha fazla kişi işini kaybedecek. Bu aynı zamanda korkutucu ve etkileyici geliyor.