MUMBAI: Bombay Yüksek Mahkemesi (HC) Çarşamba günü Adani Cementation'a su yolları üzerinde çimento taşımacılığını kolaylaştırmak için Alibag yakınlarındaki bir iskelenin ve destek koridorunun inşasını sınırlamak için izin verdi. Karar, projenin mangrov ormanları üzerindeki etkileri ile ilgili endişeleri belirten çevre gruplarının muhalefetine rağmen geliyor.
HC, Adani Company'den Alibag yakınlarındaki Adani Company'den çevre sorunlarının ortasında temizler
Mahkeme, projenin ekonomik avantajlarını kabul etti ve ekolojik hasarı azaltmak için katı çevre koruma önlemlerine duyulan ihtiyacı vurguladı. . £Raigad bölgesi Alibag yakınlarındaki Shahbaj ve Shahpur köylerindeki Amba Nehri kıyısında önerilen 172 crore projesi, bir yaya köprüsü, bir finansman ve yakınlaşma yolunun inşasını içeriyor. Yılda 5 milyon ton (MTPA) çimento, uçuş külü, cüruf, klinker, kömür ve alternatif yakıtlar ve hammaddeler (AFR) (AFR) işlemesi bekleniyor.
Maharashtra Kıyı Bölgesi Yönetim Otoritesi (MCZMA) başlangıçta Aralık 2020'de siparişinde çeşitli uyumluluk sorunlarını artırdı. Ancak şirket, projenin yolların çimento taşımacılığını su yollarına taşıyarak caddenin aşırı yüklenmesini ve CO2 ayak izini önemli ölçüde azaltacağını savundu. Mumbai'nin çimento arzının yaklaşık% 75'i şu anda Kalaburagi, Karnataka ve Vidarbha, Maharashtra'dan gelen trafikle ilgilidir.
Çevre aktivistleri gerekli yasal izinleri alsa da, özellikle mangrovlar üzerindeki etkileri konusunda güçlü itirazlar aldılar. Proje bir mangrov rezerv ormanına düşüyor ve 158 mangrov ağacının düşmesini gerektiriyor.
Adani Cementation Limited'i temsil eden avukat Vikram Nankani, projeyi savundu ve hava kirliliğinin ve karbon emisyonlarının azaltılmasına katkıda bulunacağını ve aynı zamanda Mumbai'deki altyapı gereksinimlerini karşılayacağını açıkladı. Ayrıca, etkilenen mangrov sayısının on katı ekimi de dahil olmak üzere telafi edici ağaçlandırma önlemlerinin gerçekleştirildiğinden emin oldu.
Şehirde çevresel nedenler için çalışan bir STK olan Bombay Çevre Eylem Grubu'nu (Beag) temsil eden avukat Aditya Mehta, projenin kamu yararına olmadığını ve girişimin ticari kârdan ekolojik kuyudan öncelik vermek olduğunu savundu. “KSS girişimleri sadece bir kuşaktır ve bu tür faaliyetler ekolojik olarak hassas mangrov habitatları pahasına uygulanmamalıdır.” Dedi.
Üst düzey yargıç Alok Aradhe ve Justice Bharati Dangre'i içeren bir bölüm bankası, sürdürülebilir kalkınma ihtiyacının altını çizen Adani Cementation Limited lehine karar verdi. Mahkeme, projenin yol takviyesini ve karbon emisyonlarını%60'ın üzerinde azaltma potansiyelini kabul etti. Bununla birlikte, minimum çevresel etkileri sağlamanın ne kadar önemli olduğunu vurguladı ve şirket önlemlere sıkı bir uyum sağlamayı emretti.
Banka şunları fark etti: “Sürdürülebilir kalkınma, çevre koruması ile ekonomik büyüme arasındaki dengeyi gerektiriyor. Ticari projelerin doğal kaynakları azaltmasına izin verilmese de, kaçınılmaz bir kayıp için uygun şekilde telafi edilmelidir. Petent yasal onay aldığından, tüm çevre koşullarının karşılanması koşuluyla projenin onay hak ettiğine inanıyoruz. “
Mahkeme, Adani Cementation'ı, Çevre, Orman ve İklim Değişikliği Bakanlığı (MOEFCC) ve MCZMA dahil olmak üzere denetim yetkilileri tarafından uygulanan tüm koşullara uygunluğun onaylandığı bir beyanname ile sınırlıdır.
HC, Adani Company'den Alibag yakınlarındaki Adani Company'den çevre sorunlarının ortasında temizler
Mahkeme, projenin ekonomik avantajlarını kabul etti ve ekolojik hasarı azaltmak için katı çevre koruma önlemlerine duyulan ihtiyacı vurguladı. . £Raigad bölgesi Alibag yakınlarındaki Shahbaj ve Shahpur köylerindeki Amba Nehri kıyısında önerilen 172 crore projesi, bir yaya köprüsü, bir finansman ve yakınlaşma yolunun inşasını içeriyor. Yılda 5 milyon ton (MTPA) çimento, uçuş külü, cüruf, klinker, kömür ve alternatif yakıtlar ve hammaddeler (AFR) (AFR) işlemesi bekleniyor.
Maharashtra Kıyı Bölgesi Yönetim Otoritesi (MCZMA) başlangıçta Aralık 2020'de siparişinde çeşitli uyumluluk sorunlarını artırdı. Ancak şirket, projenin yolların çimento taşımacılığını su yollarına taşıyarak caddenin aşırı yüklenmesini ve CO2 ayak izini önemli ölçüde azaltacağını savundu. Mumbai'nin çimento arzının yaklaşık% 75'i şu anda Kalaburagi, Karnataka ve Vidarbha, Maharashtra'dan gelen trafikle ilgilidir.
Çevre aktivistleri gerekli yasal izinleri alsa da, özellikle mangrovlar üzerindeki etkileri konusunda güçlü itirazlar aldılar. Proje bir mangrov rezerv ormanına düşüyor ve 158 mangrov ağacının düşmesini gerektiriyor.
Adani Cementation Limited'i temsil eden avukat Vikram Nankani, projeyi savundu ve hava kirliliğinin ve karbon emisyonlarının azaltılmasına katkıda bulunacağını ve aynı zamanda Mumbai'deki altyapı gereksinimlerini karşılayacağını açıkladı. Ayrıca, etkilenen mangrov sayısının on katı ekimi de dahil olmak üzere telafi edici ağaçlandırma önlemlerinin gerçekleştirildiğinden emin oldu.
Şehirde çevresel nedenler için çalışan bir STK olan Bombay Çevre Eylem Grubu'nu (Beag) temsil eden avukat Aditya Mehta, projenin kamu yararına olmadığını ve girişimin ticari kârdan ekolojik kuyudan öncelik vermek olduğunu savundu. “KSS girişimleri sadece bir kuşaktır ve bu tür faaliyetler ekolojik olarak hassas mangrov habitatları pahasına uygulanmamalıdır.” Dedi.
Üst düzey yargıç Alok Aradhe ve Justice Bharati Dangre'i içeren bir bölüm bankası, sürdürülebilir kalkınma ihtiyacının altını çizen Adani Cementation Limited lehine karar verdi. Mahkeme, projenin yol takviyesini ve karbon emisyonlarını%60'ın üzerinde azaltma potansiyelini kabul etti. Bununla birlikte, minimum çevresel etkileri sağlamanın ne kadar önemli olduğunu vurguladı ve şirket önlemlere sıkı bir uyum sağlamayı emretti.
Banka şunları fark etti: “Sürdürülebilir kalkınma, çevre koruması ile ekonomik büyüme arasındaki dengeyi gerektiriyor. Ticari projelerin doğal kaynakları azaltmasına izin verilmese de, kaçınılmaz bir kayıp için uygun şekilde telafi edilmelidir. Petent yasal onay aldığından, tüm çevre koşullarının karşılanması koşuluyla projenin onay hak ettiğine inanıyoruz. “
Mahkeme, Adani Cementation'ı, Çevre, Orman ve İklim Değişikliği Bakanlığı (MOEFCC) ve MCZMA dahil olmak üzere denetim yetkilileri tarafından uygulanan tüm koşullara uygunluğun onaylandığı bir beyanname ile sınırlıdır.