Güzelleştirme için harcanan milyonlara ışık tutuyor | Bombay’dan Haberler

betül

Member
MUMBAI: Brihanmumbai Belediye Şirketi (BMC) yayınladı ₹Şehir manzarasının kozmetik makyajı için altı ayda 720 crore. kediden, ₹Zaten aydınlatılmış bir şehri aydınlatmak için 275 crore harcandı. Ayrı bir cüzdan ₹Birçoğu vatandaşlar tarafından kullanılmayan hava geçitlerini aydınlatmak için 51.17 crore tahsis edildi.


BONUS
Mumbai, Hindistan – 05 Haziran 2023: BMC’nin 05 Haziran 2023 Pazartesi günü Hindistan’ın Mumbai kentindeki Andheri güzelleştirme projesinin bir parçası olarak ağaçlar renkli ışıklarla aydınlatılıyor. (Fotoğraf: Vijay Bate/HT Fotoğraf) (HT PHOTO )


Bunlara ek olarak, ₹Oluşan elektrik faturalarını karşılamak için aylık 50 crore ücret planlanıyor.

Arkasında dev bir kedi yavrusu bulunan güzellik salonu, yalnızca, hâlâ fark edilmeyen bir dizi kentsel soruna ışık tutmayı başarıyor – yetersiz sayıda umumi tuvalet, kötü yollar, açık alan eksikliği ve temiz kanalizasyon sistemi. Neredeyse yemeğe ihtiyacı olan hasta bir kişiye fast food servisi yapmak gibi.

BMC seçimine odaklanan ve Singapur ve Dubai’yi hatırlatan Başbakan Eknath Shinde, geçtiğimiz Eylül ayında iddialı “Mumbai Güzelleştirme Projesi”ni duyurdu ve ödüllendirdi. ₹Şehri aydınlatmak için 1.700 crore. Bunu bağlama oturtmak biraz zaman aldı ₹Doğu Otoyolu’nu inşa etmek için 1.436 crore, 10 millik (16,8 km) düz bir yol. CM’nin şevki, Maharashtra Navnirman Sena (MNS) Başkanı Raj Thackeray’i son zamanlarda şehrin bir dans barı gibi göründüğünü söylemeye sevk etti.

Para iki aşamada tahsis edildi ve şehrin 24 mahallesinin her birine yaptırım uygulandı. ₹ 31 Aralık 2022’ye kadar kullanılacak 20 crore. Başka bir miktar ödeme sözü vardı. ₹31 Mart 2023’e kadar kullanılacak her bölge için 10 crore. Aydınlatmaya ek olarak, diğer harcamalar trafik adalarının, merkezi refüjlerin ve ayırma şeritlerinin, yürüyüş yollarının ve şehrin surlarının etrafındaki alanların güzelleştirilmesine gitti.

CM’nin ani son tarih duyurusu, 24 Komiser Yardımcısı üzerinde harcama yapmaları için baskı oluşturdu. ₹30 crore fonu. İş emirleri hızlı bir şekilde verildi ve bu, daha sonra zayıf planlama, geçicilik ve savurgan harcamalar nedeniyle eleştirildi. Bazı bölge yetkilileri görevlerinin ötesinde çalıştılar, hatta tamamen çalışır durumdaki altyapıyı geri alacak kadar ileri gittiler – iyi döşeli patikaları yıktılar ve trafik adalarını, merkezi çekinceleri ve bölmeleri yenilediler ve bunun sonucunda milyonlarca avro kötü bir şekilde harcandı.

Ruh hali (zar zor) yanıyor

İlginç bir şekilde, geçitleri aydınlatmak için özel siparişler var. ₹51,17 milyon istasyonlardan değil, BMC’nin Makine ve Mühendislik (M&E) departmanından geldi. İsminin açıklanmasını istemeyen bir vatandaş yetkilisi, üst geçit aydınlatma projesini yürüten dairenin ihalelerindeki anormalliğe dikkat çekti. Andheri Doğu Tren İstasyonu yakınlarındaki Gökhale Köprüsü’nü birbirine bağlayan parlak bir şekilde aydınlatılmış bir gökyüzü geçidini işaret ederek şunları söyledi: “Köprü yıkıldı. Öyleyse neden bu alanı aydınlatıyorsunuz? Ayrıca aydınlatma, sürücünün görüş alanını etkilemeyecek şekilde kalibre edilmelidir. Hiçbir düşünce veya planlama yoktur. Herkes sadece verilen emirleri yerine getiriyor.” Bir başka yetkili ise peri ışıklarının artık Çin ışıkları olduğu için çalışmayacağını ekledi.

BMC Komiseri IS Chahal, “Skywalk aydınlatması bütçenin yalnızca yüzde 10’unu oluşturuyor. Geri kalanı resim ve diğer ilgili işler için kullanıldı” diyerek eleştirilere hızlı bir şekilde yanıt verdi.

Vatandaşlardan sert eleştiriler alan -bazıları onu “ağaç katili” olarak nitelendiren- Chahal, “Işıklar alçakta asılı duran meyveler gibidir ve oldukça görünürdür” dedi. Dubai Lights ile 15.000 ağacı aydınlatmayı başardık ₹15 cr. Kütükleri sarmak için çiviye ihtiyacınız yok.” Komiser, ışıkları daha az elektrik kullanan “açık bir gecede yanıp sönen yıldızlara” benzetti. “Ağaçlardaki ışıklar, Dubai ve Singapur’daki şirketlerle aynı şirketten. Kimse bu şehirleri eleştirmiyor ama ben ağaçları öldürmekle suçlanıyorum” dedi. Japon büyükelçisinin şehrin tanınmaz olduğu yönündeki yorumuna atıfta bulundu. “Hindistan’ın G-20 Sherpa’sı Amitabh Kant, şehrin 10 gün içinde değişeceğini hayal edemediğini söyledi.”

Ancak, parıltının altında yatanlar gizli kalır. RTI aktivisti Santosh Daundkar, BMC’nin planlama eksikliğine işaret ederek, “Aydınlatma için harcanan miktar daha iyi değerlendirilebilirdi. Hükümet seçmenleri etkilemek için acele ediyordu. Bu konuda CAG düzeyinde bir soruşturma yapılması gerekiyor.”

Bir başka aktivist olan Kamlakar Shenoy, “bazen karşıdan karşıya geçerken durmak zorunda kalan yayalar için güvenli bir alanı engelleyen” trafik adacıklarına dikilen yapılara işaret etti. Shenoy, 2019 tarihli bir genelgeye göre, yasanın bu tür değişiklikleri onaylamadan önce trafik polisinden, yerel polisten, BMC’nin trafik ve yol planlama departmanlarından ve kültürel işler komisyonerinden bir NOC alınmasını gerektirdiğini kaydetti. “Mumbai’nin güneyindeki bu adalarda yayaların ve sürücülerin görüşünü engelleyen heykeller var. Bu güzelleştirme, kamu fonlarını yağmalamak için bir aldatmacadır. Yeniden yapılanma çalışmaları toz kirliliğine katkıda bulunuyor” dedi.

Şehir yönetimi, bu yılın Ocak ayında, hala bir kusur sorumluluk süresi olan mükemmel bir şekilde döşenmiş kaldırımları yenilemekle eleştirildi. Örneğin, Parel Cost’ta Dadasaheb Phalke Marg’dan Jagannath Bhatankar Marg’a giden Dr BA Yolu üzerindeki patikanın güzelleştirilmesi ₹4.43 crore, bunlardan ₹Mevcut kaldırım taşlarını iyi durumda kaldırmak için 8,13 lakh harcandı. Chahal, yayalar için tehlike oluşturan kaldırım taşlarının hatalı bağlantısıyla değişimin aciliyetini haklı çıkardı.

Chahal, “Bazı durumlarda sorunlar olabileceğinin farkındayım, ancak istasyon görevlilerini ziyaretçi sayısının yüksek olduğu parkurları iyileştirmeleri için yönlendirdim,” dedi.

Bandra’da Linking Road ve Carter Road’u aydınlatmak için, ₹2.20 crore ve ₹Eski banliyö girişimcisi Asif Zakaria’nın devasa bir israf olarak adlandırdığı her biri 1,19 milyon dolar harcadı. “Süslü ışıklar eklediler ve çoğunlukla iyi durumda olan mevcut orta refüj şeridini kaldırdılar ve yerine yeni bitkiler diktiler. Sadece kötü bölümler güzelleştirilmeliydi. Almeida Parkı’nı aydınlatıp düğün salonu gibi gösterdiler. Şikayet ettim ve ışıkları kaldırdım. Şimdi bunu St Andrews Road’a taşıdılar. Yerel sakinler, Dünya Çevre Günü’nde BMC’nin ağaçlara ışık koymasının çevreye hiçbir faydası olmadığından şikayet ettiler. Ayrıca bu, şehirdeki elektrik tüketimini artırıyor” diyen Zakaria, seçilmiş şirketlerin yokluğunda bölge yetkililerinin herkes için özgür hayatın tadını çıkaracağını sözlerine ekledi. “Gerçek vatandaşlık, akılsız bir güzelleştirme için rafa kaldırıldı.”

Vatandaşlar Paneli’nde eski bir kongre üyesi ve muhalefet lideri olan Ravi Raja, makyaj için harcanan paranın “komiser tarafından şirketin eski çekinden güpegündüz yapılan bir yağma” olduğunu söyledi.

“Zamanı geldiğinde soru soracağız. Para harcanabilecek başka pek çok konu var – hastanelerde ilaç bitiyor, okullar kötü durumda ve parklar ve oyun alanları bakımsız durumda. Daha fazla sürmez ₹4 veya ₹Bir köprüyü aydınlatmak için 5 lakh. kendini nasıl açıklarsın ₹Matunga’daki Nanalal Mehta Köprüsü’nde 2.09 crore harcandı veya ₹Sion Köprüsü’nü aydınlatmak için 1.15 crore mi harcandı? Bu süsleme göz banyosu,” dedi Raja.

Işıklardan daha fazlası

“Herkes sadece ağaçların üzerindeki ışıkları görür. Kimse orada neler olduğunu öğrenmek için gecekondu mahallelerine gitmiyor. Ek ücret karşılığında 15.000 klozet kapağı planladık. ₹Devam eden çalışmaları rutin olarak denetleyen Başbakanın talebi üzerine 425 crore, ”dedi Chahal. BMC’nin ilk kez yerinden edilmiş insanlara tuvalete yer açmak için kaldırılan her 15 ila 20 gecekondu mahallesi için tazminat ödenmesine izin verecek yeni bir politika başlattığını da sözlerine ekledi. “Nakit tazminat verilmesine ilişkin böyle bir politika yoktu ₹Apartmanlar için 40 lakh, ”dedi Chahal, Pazartesi gününe kadar 15.000 klozet kapağı siparişinin verileceğini garanti ederek.

Bu, aydınlatma maliyetinden çok daha yüksek olacaktır” dedi. Chahal, güzelleştirme projesi kapsamında belediyenin asfaltlama ve asfalt yol yenileme çalışmaları yaptığını da sözlerine ekledi. “464 parkur kesiminde 112 km yeniledik ve çukurları doldurmak yerine üstüne tamamen yeni bir yüzey koyduk. Bu bize mal oldu ₹Makyaj projesinin bir parçası olan 140 crore. Asfalt kaplama, aydınlatma maliyetlerinin yaklaşık yüzde 50’sini oluşturuyor,” dedi Chahal.

Yukarıdaki çalışmalara ek olarak, BMC 200 üst geçit boyadı ve gelecek için planlanan 1000 proje daha var. Diğer ₹20 Crore, Gateway of India modernizasyonu için gelecek yıla kadar kullanılacak.

“Güzelleştirme bütçesi yüzde 20’ye kadar çıkacak” ₹Önümüzdeki altı ila sekiz ayda 1500 crore ve ardından aydınlatma, toplam maliyetin yalnızca yüzde 20’si olacak,” diye savundu Chahal.