CR, yol taşkınlarını önlemek için mikrotünel çalışmaları yürütüyor | Bombay’dan Haberler

betül

Member
Bombay: Mescit ve Sandhurst Yolu’ndaki mikro tünel açma başarısının ardından Merkez Demiryolu (CR), muson mevsiminde yol taşkınlarını önlemek için mikro tünel açma çalışmaları yürüteceği ağında sele eğilimli alanlar belirledi.


Thane, Hindistan – 19 Temmuz 2021: Thane tren istasyonu, 19 Temmuz 2021 Pazartesi günü Thane, Mumbai, Hindistan’da sabahtan beri aralıksız yağmurlar nedeniyle sular altında kaldı. (Praful Gangurde / HT Fotoğraf) (HT PHOTO)

Mikrotünel, rayların 2-3 metre altına bir mini drenaj inşa etmeyi içerir. Mini oluklar, yağmur suyu oluklarına bağlanır, bunlar daha sonra suyu raylardan dışarı pompalar ve böylece şiddetli yağmurlu günlerde aşırı su basmasını önler.

CR şu anda Diva-Kalwa, Vikhroli-Kanjurmarg ve Sion-Kurla rotalarında mikro tüneller inşa etmeye başladı. Bu, Mart ayı civarında başlayan ve muhtemelen bu musonun Haziran veya Temmuz aylarından önce tamamlanacak olan muson öncesi çalışmalarının bir parçası.

CR Halkla İlişkiler Başkanı Shivaji Sutar, “Mikro tünel açma çalışmaları şu anda Sion’da CSMT’nin Kalwa ve Kalwa-Mumbra bölümlerinde devam ediyor” dedi.

Kaynaklar, iz seviyelerinin belirlenen yerlerde daha düşük olduğunu söyledi. Örneğin, Sion’daki Mukhyadhyapak nullah oldukça geniştir ve sürekli çamurla dolmuştur, bu da suyun demiryolu zemininden nullah’a akmasını engeller. Bu nedenle mikrotünelleme, suyun demiryolu sahasından boşaltılmasına yardımcı olacaktır.

Diva-Kalwa-Mumbra hattında yerel sakinler, yeni beşinci ve altıncı demiryolu hatlarının hizmete girmesinden bu yana, bazı rayların seviyesinin daha yüksek olması nedeniyle yağmurlu havalarda su basmasının arttığını iddia etti. Aslında, önceki muson sırasında şiddetli su basması yaşandı.

“Kalwa’da ve ayrıca Kalwa-Mumbra hattında mikro tüneller inşa ediyoruz. Mikro tünel çalışmaları, Kalwa ve Mumbra arasında iki farklı lokasyonda, rayların altında 70 m’lik bir alanda gerçekleştirilecektir. Bir CR yetkilisi, drenajın rayların altında en az 2 metre derinliğe sahip olacağını söyledi.

Kaynaklar, bu araba garajından yeni tırmık çıkaramadıkları için Kalwa vagon barakasının tren operasyonlarını etkileyen su birikintisinden arındırılması için çaba sarf edildiğini söyledi. Mikro tüneller, özellikle tünelin işlek yollar, demiryolları ve nehirler altından geçmesi gereken projelerde kullanılan küçük çaplı tüneller inşa etmek için kazısız bir çözümdür.

CR yetkilileri ayrıca Vikhroli ve Kanjurmarg arasında su sızıntısına tanık olan en az 2-3 konum tespit etti. Son yıllarda CR, €Bu iş için 150 crore. Wadala ve Chunabhatti istasyonlarındaki kutu itme teknikleri gibi önemli çalışmalar da devam ediyor. Bu çalışmanın maliyeti yerel yönetimler tarafından karşılanacaktır. Bazı çalışmalar da Ağustos veya Eylül ayına kadar tamamlanacak. Batı Demiryolu ayrıca Virar, Nallasopara, Vasai, Borivali ve Bandra gibi istasyonlarda mikro tünel açma çalışmaları gerçekleştirmiştir. Bandra Demiryolu Terminal İstasyonu’ndan Chamdawadi Nullah’a kadar mikrotünel çalışmaları da gerçekleştirmiştir.