BEST, yangın olaylarından sonra geri çekilen tüm CNG ile çalışan 400 otobüsü yeniden sunuyor | Bombay’dan Haberler

betül

Member
Bombay: Bir aydan kısa bir süre içinde çıkan üç yangın nedeniyle 22 Şubat’ta durdurulan 400 Brihanmumbai Elektrik İkmal ve Taşıma (BEST) otobüsünün tamamı şehrin sokaklarına geri döndü. Şirket, bu CNG ile çalışan otobüslerin son 30’unu Salı günü yeniden tanıttı.


HT resmi

BEST Genel Müdürü Lokesh Chandra, M/S Mateshwari Urban Transport Ltd tarafından işletilen AC olmayan ıslak kiralamalı 400 otobüsün tamamının yeniden hizmete girdiğini doğruladı. Ancak şirket, yangın olaylarının nedenlerini veya bu otobüslerin 20 günlük muayenesinin sonuçlarını açıklamadı.

Bu otobüslerin eski durumuna getirilmesiyle BEST’in filosu, yaklaşık 1.300 ıslak kiralamalı otobüs dahil olmak üzere 3.300 otobüsle normale dönecektir. Kıdemli BEST yetkilileri, ıslak kiralama operatörü bu 400 Tata Motors yapımı BS-6 otobüsünü düzenli olarak denetlediğinde, hangi memurların yeniden teftiş yapacağı ve bakım işini denetleyeceği BEST’e bildirilecek.

“Bütün bu BS-6 otobüslerinde üretim sorunları varmış gibi görünüyor. BEST mühendisleri bakımı da akılda tutmalı ve sadece ıslak kiralama operatörüne güvenmemelidir. BEST Undertaking’in eski başkanı Ashish Chemburkar, bu otobüslerin üreticisi olan Tata Motors’un da zaman zaman bu otobüsleri denetlemesi gerektiğini söyledi.

22 Şubat’ta şirket, 415 numaralı hattaki bir otobüsün Andheri (E) tren istasyonunun önünde Agarkar Chowk’a ulaştıktan sonra saat 18:55’te alev alması üzerine 400 otobüsü geri çekti. Otobüsün aşırı kalabalık olmasına rağmen yangın, tüm yolcuların inmesinin ardından çıktı.

Bu arada, bu yangın olaylarından önce BEST, önleyici olarak bu tür 65-70 BEST otobüsünün motorlarını değiştirmişti. Şirket ayrıca yaklaşık 260 otobüs işleten başka bir ıslak kiralama operatörünü de askıya almıştı.

“Öyle görünüyor ki ıslak kiralama modeli istenildiği gibi çalışmıyor. BEST panelinin eski üyesi Ravi Raja, “BEST yönetimi ideal olarak bu otobüsleri satın almalı ve dış operatörlere güvenmek yerine kapsamlı bir şekilde denetlenmelerini sağlamalıdır” dedi. “Günlük yolcu sayısı da düştü.”

Son 20 günde, günlük işe gidip gelenlerin sayısı 35 lakh’tan 32 lakh’a düştü. Bu otobüsler, park ettikleri Majas, Prateeksha Nagar, Santacruz ve Dharavi depolarında başlayıp biten Merkez ve Batı Bombay’da 32 farklı güzergahta çalışıyor.